ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

مشارکت ۵۰۰ خبرنگار در مراسم اربعین

1 دقیقه خوانده شده
مشارکت ۵۰۰ خبرنگار در مراسم اربعین

تولیت آستان مقدس حسینی (ع) اعلام کرد که در زیارت اربعین امسال ۵۰۰ خبرنگار از ۱۰۰ مرکز رسانه‌ای در استان کربلا حضور دارند و ۳۲ هزار موکب و هیئت در سراسر عراق برای خدمت رسانی به زائران برپا شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرکز رسانه‌ای تولیت آستان مقدس حسینی (ع) امروز (پنج شنبه) از مشارکت ۵۰۰ خبرنگار از ۱۰۰ مرکز خبری و رسانه‌ای برای پوشش مراسم زیارت اربعین در استان کربلا خبر داد.

«علی شبر» رئیس مرکز رسانه‌ای آستان حسینی اعلام کرد: بیش از ۵۰۰ خبرنگار از بیش از ۱۰۰ مرکز از جمله شبکه‌های تلویزیونی، شبکه‌های رادیویی و پایگاه‌های خبری و سایت‌های مذهبی برای پوشش مراسم زیارت اربعین در استان کربلا حضور دارند.

وی افزود: ۱۶ خودروی ویژه ارسال تصاویر و پوشش مستقیم مراسم در صحن حضرت زینب (س) حضور دارند همچنین آستان حسینی اینترنت رایگان برای خبرنگاران در نزدیکی این خودرو‌ها فراهم کرده است تا موانع برای انتقال تصاویر و ویدئو‌های مراسم برای کشور‌های دیگر برداشته شود.

این مسئول همچنین از تخصیص یک هتل ویژه این هیئت‌های رسانه‌ای و حمایت لجستیک از آنان خبر داد و تاکید کرد که خبرنگاران خارجی امسال در این زیارت به علت شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا حضور کمتری دارند.

بخش موکب‌ها و هیئت‌های حسینی در آستان‌های مقدس حسینی و عباسی (ع) همچنین امروز (پنج شنبه) از خدمات رسانی ۳۲ هزار موکب به زائران اربعین در تمامی استان‌های عراق خبر داد.

این بخش اعلام کرد که ۳۲ هزار موکب مشغول خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در تمامی استان‌های کشور هستند.

«نعمه السلمان» رئیس این بخش گفت: ۳۲ هزار موکب در سراسر کشور فعال هستند. در تمامی استان‌ها موکب برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی وجود دارد و در بغداد، پایتخت عراق ۲۸۰۰ موکب و هیئت وجود دارد.

این مسئول عراقی شرایط به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا در جهان و عراق را عامل حضور نداشتن موکب‌ها و هیئت‌های سایر کشور‌ها اعلام کرد و گفت که تنها ۵ موکب از کشور لبنان در کربلاست و کشور‌های سوریه، کویت و پاکستان نیز یک موکب در استان کربلا دارند.

مشارکت ۵۰۰ خبرنگار در مراسم اربعین

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *