پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

مرگ مشکوک یک روزنامه‌نگار سعودی دیگر

1 دقیقه خوانده شده
مرگ مشکوک یک روزنامه‌نگار سعودی دیگر

در پی مرگ مشکوک یک روزنامه‌نگار سعودی، سازمان گزارشگران بدون مرز خواستار آغاز تحقیقات مستقل برای کشف معمای مرگ او شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان گزارشگران بدون مرز خواستار تحقیقات بین المللی مستقل در خصوص مرگ مشکوک یک روزنامه نگار سعودی دو ماه پس از آزادی او از زندان شد.

سازمان گزارشگران بدون مرز روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد وضع جسمانی صالح الشیحی پس از آزادی از زندان در ۱۹ ماه می، رو به وخامت گذاشت و تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت. در بیانیه گزارشگران بدون مرز به گزارش رسانه‌های سعودی در خصوص ابتلا این روزنامه نگار به ویروس کرونا نیز اشاره شد.

سازمان عفو بین الملل نیز در واکنش به انتشار خبر مرگ این روزنامه نگار سعودی، بار دیگر بر آزادی زندانیان سیاسی سعودی تاکید کرد. این روزنامه نگار سعودی در دسامبر سال ۲۰۱۷، به دلیل انتقادات خود از رخنه فساد در دربار سعودی بازداشت و ۵ سال زندان محکوم شد.

دولت عربستان به سرکوب و زندانی کردن منتقدان سیاسی خود شناخته شده است. یکی از برجسته‌ترین جنایت‌های دولت ریاض قتل جمال خاشقچی بود که موج انتقادات بین المللی را به دنبال داشت. این روزنامه نگار سعودی روزنامه واشنگتن پست در اکتبر سال ۲۰۱۸ هنگام مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول به طرز وحشیانه‌ای به دست عوامل وابسته به دولت ریاض به قتل رسید. خاشقجی از منتقدان جدی ولیعهد عربستان بود.

مرگ مشکوک یک روزنامه‌نگار سعودی دیگر

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *