چ٫ اردیبهشت ۵ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

مدیرکل مطبوعات وزارت ارشاد: خبرنگاران مانند دیگر اقشار جامعه صنف واحدی ندارند

1 دقیقه خوانده شده
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه دغدغه قشر خبرنگار کار رسانه‌ای است و معیشت‌شان نیز از طریق همین شغل اداره می‌شود، گفت: متاسفانه خبرنگاران مانند اقشار دیگر صنف واحدی ندارند.
مدیرکل مطبوعات وزارت ارشاد: خبرنگاران مانند دیگر اقشار جامعه صنف واحدی ندارند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرگزاری فارس ؛ ایمان شمسایی در آیین اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در چهارمحال و بختیاری ضمن اشاره به مشکلات قشر خبرنگار، گفت: دغدغه این قشر کار رسانه‌ای است و معیشت‌شان نیز از طریق همین شغل اداره می‌شود.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشریح کرد: حدود ۱۳ تا ۱۴ هزار رسانه شامل هشت هزار مجله، پنج هزار پایگاه خبری، بیش از ۳۰۰ روزنامه و ۳۰ خبرگزاری در سطح کشور فعال هستند.

شمسایی با بیان اینکه در قانون مطبوعات، اصحاب رسانه صرفاً شامل مدیران مسئول و صاحبان امتیاز می‌شود، اظهار داشت: متاسفانه خبرنگاران مانند اقشار دیگر صنف واحدی ندارند.

وی مطرح کرد: عمل به قانون ماده ۲ مطبوعات مصداق جهاد تبیین است.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ۵ رسالت اصحاب رسانه، افزود: حمایت از قومیت‌ها، ترویج اخلاق و تبیین مفاهیم انقلابی ضروریست.

شمسایی با بیان اینکه اگر مقوله تبیین به نحو احسن محقق شود، هر تهدید و تحریمی با شکست مواجه خواهد شد، اظهار کرد: اصلی‌ترین عناصری که در اغتشاشات و سیاه‌نمایی‌ها نقش‌آفرینی کردند، اصحاب رسانه بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه با روحیه بسیجی و انقلابی در حال فعالیت هستند، اضافه کرد: سازمان بسیج مستضعفین از عالی‌ترین جلوه‌های مردمی انقلاب اسلامی بوده که همواره در تمامی زمینه‌ها از جمله رسانه پیش‌قدم است.

لینک کوتاه: https://khabarnegaranvaresane.ir/?p=13298

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *