پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی قزوین: ضرورت توجه به اقتصاد اهل رسانه

1 دقیقه خوانده شده
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: در اصناف فرهنگ، هنر و رسانه تکثر بالا است و توقع‌های به جا دارند، در گذشته ترک فعل‌های زیادی صورت گرفته و ما میراث‌دار کم کاری‌ها و ترک فعل‌هایی هستیم که موظف به جبران هستیم و وظیفه گرفته‌ایم که کار انجام دهیم و قصور هم متوجه ما نیست و باید کار را انجام دهیم و عملی شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی قزوین: ضرورت توجه به اقتصاد اهل رسانه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: در اصناف فرهنگ، هنر و رسانه تکثر بالا است و توقع‌های به جا دارند، در گذشته ترک فعل‌های زیادی صورت گرفته و ما میراث‌دار کم کاری‌ها و ترک فعل‌هایی هستیم که موظف به جبران هستیم و وظیفه گرفته‌ایم که کار انجام دهیم و قصور هم متوجه ما نیست و باید کار را انجام دهیم و عملی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرنگار ایلنا در قزوین؛ محمدحسین فائزی با حضور در صحن علنی شورا گفت: معیشت اهل رسانه و فرهنگ و هنر دارای اهمیت است، هنرمندان به دلیل دوران پرچالش کرونا و افول در درآمد و اینکه درآمد ثابت ندارند نیازمند مساعدت خاص هستند که البته از جنس پول پاشی و حمایت نقدی نیست، کمک‌هایی صورت می‌گیرد اما باید زیر ساخت درآمدی بهتری برای هنرمندان ایجاد شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: در شهری که در سال ده‌ها هزار گردشگر داریم به جز راسته سعدالسلطنه جایی نداریم که بتوان در آن اثر هنری فاخر تهیه کرد، اگر شورا کمک کند می‌توانیم فضایی ایجاد کنیم که معیشت اصحاب هنر عزتمندانه باشد.

وی اضافه کرد: برخی هنرمندان پا به سن گذاشته و شأن آن‌ها وضعیت فعلی نیست که نیازمند کمک باشند، آن‌ها آنقدر صاحب کار و هنر هستند که بتوانند به درآمد عزت‌مندانه برسند و برای تحقق این امر باید تجاری سازی هنر را مد نظر قرار دهیم.

این مسئول با تاکید به اینکه هماهنگی در کمک به هنرمندان ضرورت دارد، گفت: هنرمنداندی داریم که نیازمند اما نجیب هستند و مراجعه نمی‌کنند اما ممکن است یک نفر از همه جا کمک بگیرد، حمایت‌ها و کاردادن‌ها باید هماهنگ باشد تا عادلانه رفتار شود.

وی ادامه داد: محور دیگر عدالت ورزی بزرگداشت‌ها است؛ هنرمندانی سراغ دارم که برای آن‌ها چندین بار بزرگداشت برگزار شده و در مقابل هنرمندی سراغ دارم که در بستر بیماری است اما یک زنگ هم به او زده نشده است.

فائزی بیان کرد: لازم است برای حمایت و بزرگداشت‌ها سازوکاری در شورا تعیین شود و آمادگی داریم در یک همکاری عادلانه و مومنانه به نتیجه‌ای برسیم که هم خدا و هم خلق خدا راضی باشد.

تقویت موسسات قرآنی ایمنی مورد نظر را در شهر ایجاد می‌کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با بیان اینکه در استان حدود ۱۵۰ موسسه قرآنی ثبت شده در فرهنگ و ارشاد و سازمان تبلیغات داریم، گفت: هیچ حمایتی از قرآن صورت نگرفته، در برخی موارد حتی غربت قرآن عمدی هم بوده، به این معنا که انگار فضا به نوعی بوده که فردی که کار قرآنی می‌کرده باید در بدترین و بدمسیرترین جا باشد و کم حمایت‌ترین بوده و حتی در مواردی ضربه زدن در دستور کار بوده، باید این هرم وارونه شود.

وی ادامه داد: وقتی رصد می‌کنیم می‌بینیم هر خانواده‌ای که با موسسات و فضای قرآنی مانوس می‌شود، آسیب اجتماعی از آن خانواده می‌رود و درگیر طلاق، اعتیاد و فساد اجتماعی نمی‌شود و معدل بسیاری از مسایل پایین می‌آید و درگیر کشف حجاب نمی‌شود، البته ممکن است مثال نقض هم باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با تاکید بر اینکه حالا باید موسسات قرآنی را تقویت و فعال کرد، گفت: منظور از تقویت، پول دادن نیست و ما ماهیگیری یاد می‌دهیم، نداشتن فضای فیزیکی یکی از نیازها است، البته ما در شهر قزوین در اداره کل محدودیت داریم و از شورا و شهرداری درخواست داریم در حوزه تامین مکان همکاری کند.

وی ادامه داد: در اداره کل ارشاد هم به موسسات آموزش می‌دهیم که چگونه بتوانند دیده شوند و با ذائقه مخاطب ارتباط بگیرند و در این راستا دوره‌هایی با اساتید تراز ملی برگزار شده و در نتیجه آن اگر به ۲۰ مجموعه کنشگر فعال برسیم که هر کدام ۳۰۰ تا ۴۰۰ خانواده را تحت پوشش بگیرند، می‌توانند ایمنی که می‌خواهیم را برای بخشی از شهر ایجاد کنند.

استعدادیابی دانش‌آموزان برای توسعه خوش‌نویسی

فائزی با اشاره به اینکه ما فقط در اسم پایتخت خوشنویسی هستیم  و اقدام خاصی صورت نگرفته و مصداق خوشنویسی در شهر ما به چند سازه و یک دوسالانه محدود شده، عنوان کرد: مردم قزوین باید مصداق فیزیکی پایتخت خوشنویسی را ببیند و از هر سه قزوینی یک نفر خوش خط باشد که در این راستا استعداد یابی را از آموزش و پرورش و با ۱۷ هزار دانش‌آموز آغاز شده و مربیان در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: انجمن خوشنویسان در بهترین حالت در سال گذشته صرفا ۴۰۰ نفر را آموزش داده این درحالی است که این هنر در کاهش استرس دانش‌آموز نقش دارد و می‌تواند به جای کلاس‌های موسیقی غربی و یا تئاتر که پرهیجان است مورد توجه باشد، در اداره کل برای حمایت شرایط تاسیس آموزشگاه به یک چهارم کاهش پیدا کرده؛ البته درحال حاضر صرفا دو آموزشگاه داریم که هنرمندان برای حمایت و ارتقای فعالیت‌ها در چند ماهه اول به فضای فیزیکی نیاز دارند تا به درآمد برسند، همچنین موزه خط معاصر هم از خواسته‌های هنرمندان خوشنویسی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: داشتن گذر هنر در شهر قزوین هم از خواسته‌های ما است و کنار میدان میرعماد هم مکان پیشنهادی است تا مردم بتوانند نمایشگاه‌های خوب و تئاتر خیابانی را در سطح شهر ببیند و به فضایی برای پاتوق اهالی فرهنگ قزوین تبدیل کرد.

وی ادامه داد: دیوار نگاره شهر قزوین هم ضرورت دارد  که در این حوزه هم در طراحی آماده همکاری هستیم؛ دیدن فضای بصری با کیفیت مردم را امیدوار و شاداب می‌کند، همچنین امسال چند پروژه فرهنگی خوب آغاز شده که جمعیت ازجمله آن‌ها است،  در این حوزه هم درخواست داریم از هر جایی در شهر که امکان دیده شدن وجود دارد به قیمت ارزان بتوان استفاده کرد.

شورای شهر جایزه ویژه برای جشنواره مطبوعات درنظر بگیرد

فائزی با اشاره به جشنواره مطبوعات امسال گفت: پیشنهاد داریم شورای شهر جایزه ویژه برای جشنواره امسال داشته باشد و رسانه‌هایی که مساله محور به مسایل شهری پرداخته‌اند جایزه دریافت کنند و داوری آثار را هم داوران جشنواره که خارج از استان و در سطح ملی هستند انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: تابستان امسال نمایشگاه مد و لباس را در سرای سعدالسلطنه خواهیم داشت که اولین جلسه هماهنگی آن برگزار شده، در این نمایشگاه ۵۰  برند ملی در حوزه پوشاک بانوان در کنار تولیدکنندگان خوب قزوین حضور می‌یابند، این نمایشگاه با عفاف و حجاب تفاوت دارد و معیار ما برای لباس خوب چهار ویژگی عفیفانه، زیبا، باکیفیت و خوش قیمت بودن است و باتوجه به اینکه مدت نمایشگاه دو روز است، درخواست داریم از یک هفته قبل فضای تبلیغاتی شهر پشتیبانی شود، این نمایشگاه در اصفهان ۷۰ هزار بازدیدکننده داشت که یک علت آن کمک شهرداری و تبلیغات شهری بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پایان گفت: جشنواره تئاتر صاحب‌دلان هم به عنوان جشنواره‌ای که بین المللی بوده و رقابتی نیست را پیش رو داریم که اختتامیه آن در قزوین برگزار می‌شود که اتفاق خوبی برای شهر است و مردم اجراهای خوب و با کیفیتی خواهند دید.

لینک کوتاه: https://khabarnegaranvaresane.ir/?p=13443

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *