ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

مدیرکل‌ ارشاد ‌خراسان‌ رضوی: خانه مطبوعات نیازمند تحول و نگاه‌های نو است

1 دقیقه خوانده شده
مدیرکل‌ ارشاد ‌خراسان‌ رضوی: خانه مطبوعات نیازمند تحول و نگاه‌های نو است

مدیرکل‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ‌خراسان‌ رضوی گفت: خانه مطبوعات با نگاه‌های نو و سلیقه روزآمد و ارتباطات گسترده، نیازمند تحول است که این تحولات ناظر به مخاطب خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از  خبرگزاری مهر؛ جعفر مروارید در جلسه تودیع و معارفه هیئت مدیره و بازرسان خانه مطبوعات استان گفت: انتخابات خانه مطبوعات با وجود اینکه انتخابات محلی بود، اما دغدغه ملی و بین المللی داشت، چرا که ما در مشهدالرضا (ع) هستیم که کرامت و عدالت از ویژگی‌های امام رضا (ع) است و این آرمان‌های جهانی و این پیشینه و میراث غنی، مسئولیت را برای اصحاب رسانه، دوچندان می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه انتظارات از رسانه‌های مشهدی بالا است، بیان کرد: خانه مطبوعات با نگاه‌های نو و سلیقه روزآمد و ارتباطات گسترده، نیازمند تحول است که این تحولات ناظر به مخاطب خواهد بود.

وی افزود: باید تلاش کنیم مخاطبان رسانه‌ها را توسعه دهیم و برای گفتگو با نسل جوان و مخاطبی که خاکستری و بی‌تفاوت محسوب می‌شود، برنامه ریزی کنیم. یکی از تحولاتی که در خراسان به عنوان یک الگو مطرح است، دیدن مطالبات این نسل و ایجاد ظرفیت برای گفتگو با این نسل خاکستری است. برای این تحول، هم نیازمند تغییر در فرم و هم نیازمند تغییر در محتوا هستیم.

مروارید ادامه داد: ما نیازمند تحول در محتوا هستیم، رسانه‌های استان، مخاطبان رسانه را در یک دیالوگ و گفت‌وگو، تعالی می‌بخشند و رسانه‌ها، مخاطب خاموش و خاکستری را به مخاطبی که نگاه همدلانه و مطالبه‌گری دارند، تبدیل می‌کنند.

مدیرکل ارشاد خراسان رضوی با اشاره به اینکه امید داریم در کنار مطالبات صنفی، رسانه‌ها در طراز آموزه‌های اهل بیت (ع) باشند، اظهار کرد: خانه مطبوعات، نه تنها باید پیگیر مطالبات صنفی کسانی که رأی دادند باشد، بلکه باید مطالبات صنفی تمام رسانه‌های استان را پیگیری کند. خانه مطبوعات یک تشکل صنفی است، از همین‌رو اعضای آن باید هر یک سیاست‌گذاری، صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و مطالبات اجتماعی را پیگیری کنند.

وی با اشاره به ضرورت نیاز به یک حکمرانی کارآمد در فضای مجازی و رسانه‌های مجازی، بیان کرد: دهه آینده رسانه‌ها، دهه فضای مجازی است، از همین‌رو نیازمند عقلانیت جمعی در این خصوص هستیم.

گفتنی است، در پایان مراسم از زحمات اعضای هیئت مدیره و بازرسان سابق خانه مطبوعات قدردانی و احکام اعضای هیئت مدیره و بازرسان جدید اهدا شد.

مدیرکل‌ ارشاد ‌خراسان‌ رضوی: خانه مطبوعات نیازمند تحول و نگاه‌های نو است

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *