چ٫ اردیبهشت ۵ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر: رایزنی برای رفع بیمه بیکاری هنرمندان در حال انجام است

1 دقیقه خوانده شده
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر: رایزنی برای رفع بیمه بیکاری هنرمندان در حال انجام است

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از رایزنی با دولت برای رفع موانع قانونی برقراری بیمه بیکاری هنرمندان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر؛ سیدزاده با اعلام این خبر تصریح کرد: اعضای صندوق از حمایت های بیمه حرف و مشاغل آزاد برخوردار هستند و بیمه شدگان آن مانند کارمندان استخدامی نیستند که از سوی کارفرما بیمه شده اند. صندوق نیز به اعضا، حقوقی پرداخت نمی کند بلکه تنها بخشی از حق بیمه آنها را به تأمین اجتماعی پرداخت می کنیم. برای بیمه حرف و مشاغل آزاد بیمه بیکاری در نظر گرفته نشده است چراکه اعضای ما بابت کاری بیمه نشده‌اند و اثبات زمان بیکاری فعالان حوزه فرهنگ و هنر عملاً امکان پذیر نیست.
سیدزاده در خصوص اقدامات انجام شده در این خصوص گفت: با این وجود برای بهره مندی اعضای صندوق از بیمه بیکاری، در دولت این موضوع مطرح شده است اما متأسفانه منع و خلا قانونی در این بحث وجود دارد که پیگیر رفع آن هستیم. امسال نیز بدلیل تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری، طی پیگیرهای انجام شده از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی۱۲۰ میلیارد تومان معوض بیمه بیکاری در نظر گرفته شده است که به اعضای صندوق اعتباری هنر تعلق می گیرد.
وی در پاسخ به این پرسش که از زمستان گذشته تاکنون اعضا به سازمان تأمین اجتماعی معرفی نشده اند، گفت: نرخ بیمه شدگان صندوق در ۴ سال گذشته همواره رشد داشته است به طوریکه از تعداد ۱۸ هزار نفر در سال ۹۵ به ۳۶ هزار نفر در پایان سال ۹۸ رسیده است. معرفی اعضا به سازمان تأمین اجتماعی را زمان بندی کردیم و لیست متقاضیان تجمیع و طی ۴ مقطع به سازمان اعلام می شود. از ابتدای سال تاکنون نیز بیش از ۴ هزار نفر به این سازمان معرفی شدند.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به پرداخت حق بیمه(سهم فرد) سه ماه اول سال جاری گفت: برای جبران خسارت های ناشی از کرونا حق بیمه ۳۶ هزار عضو صندوق اعتباری هنر پرداخت شد که علی رغم مشکلات و محدودیت های مالی دولت اقدام بزرگی صورت گرفت.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در پایان در خصوص تسهیل رابطه با اعضا گفت: شفافیت از جانب ما توسعه پیدا کند که هنرکارت اقدام در این حوزه است. نکته دوم بحث اعتماد است اعضا به ما اعتماد و به فراخوان های ما توجه کنند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر: رایزنی برای رفع بیمه بیکاری هنرمندان در حال انجام است

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *