پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

مدرسه‌ای که خاطرات یک خبرنگار را زنده کرد

1 دقیقه خوانده شده
مدرسه‌ای که خاطرات یک خبرنگار را زنده کرد

این گزارش حکایت از خبرنگاری دارد که دوران دبیرستان خود را در مدرسه‌ای دولتی گذرانده است. تمام خاطرات او با چرخ زدن در مدرسه‌ای که به بهانه بازگشایی و رفع اشکال دانش‌آموزان گذشت، زنده شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از پانا؛ یادم می‌آید وقتی مادرم مرا به مدرسه گوهرشاد برد تا دوران دبیرستان خود را در این مدرسه بگذرانم، با تمام در و دیوارهایش از همان ابتدای ورود ارتباط برقرار کردم.

دلیل این ارتباط را هنوز که هنوز است نمی‌دانم اما فقط این را می‌دانم که مدرسه گوهرشاد یک مدرسه با کادر مجرب بود که معلمانش برای دانش‌آموزانش وقت می‌گذاشتند.

تهیه گزارش از مدرسه‌ای که دوران دبیرستانم را در آن گذرانده بودم، اکنون جلوی پایم گذاشته شده بود. این گزارش به طور اتفاقی بود وقتی برای تهیه گزارش بازگشایی مدارس، پیگیر مدرسه‌ای در منطقه ۴ شدم، مدرسه گوهرشاد بهم معرفی شد.

من اکنون خبرنگارم و در مدرسه‌ای پا می‌گذارم که ساعت‌های نوجوانی و جوانی خود را در آن سپری کرده بودم.

از روز گذشته شنبه ۲۷ اردیبهشت به دستور ستاد ملی کرونا و به گفته محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش درهای مدارس به روی دانش‌آموزان باز شد. این بازگشایی با تصمیم ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و با رعایت الزامات بهداشتی، برای حضور و رفع اشکال دانش‌آموزان است.

دانش‌آموزان در مدرسه گوهرشاد نیز مانند تمام مدارس دیگر پیش از ورود ضدعفونی شدند و حضور همه دانش‌آموزان در مدارس از روز گذشته با ماسک، دستکش و رعایت فاصله‌های اجتماعی مجاز است.

به گفته هاجر ناصحی، مدیر این مدرسه دانش‌آموزانی که سوال و یا مشکلی با آموزش مجازی و یا تلویزیونی ندارند، ملزم به حضور در مدرسه نیستند اما حضور معلمان در مدارس الزامی است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگاری که خود محصل مدرسه گوهرشاد بوده است، گفت: «من ۲۹ سال سابقه مدیریت دارم که ۲ سال از این سال‌ها را در مدرسه گوهرشاد گذراندم. این مدرسه ۵۲۲ دانش‌آموز دارد که در یک شیفت درس می‌خوانند.»

به گفته وی مدرسه گوهرشاد ۱۵ کلاس دارد که در هر کلاس بین ۳۳ تا ۳۸ دانش‌‌آموز درس می‌خواند. ناصحی از حضور ۴ معاون آموزشی، فناوری، ‌اجرایی و پرورشی در این مدرسه دولتی خبر داد که در کنار ۲ مشاور و ۲۳ معلم، کار آموزش دانش‌آموزان را انجام می‌دهند.

این مدیر درباره فعالیت شبکه شاد نیز گفت: «ما قبل از راه‌اندازی شبکه شاد در یک پیام‌رسان دیگر تولید محتوا و آموزش آنلاین دانش‌آموزان را آغاز کردیم. این شبکه ایمن است اما هنوز در بارگذاری فایل آموزشی مشکل دارد که امیدواریم این مساله هم به همت وزیر آموزش و پرورش حل شود.»

مدیر مدرسه گوهرشاد منطقه ۴ شهر تهران در پایان با بیان اینکه دانش‌آموزان مدرسه گوهرشاد با گذشتن از یک تونل ضدعفونی کننده وارد کلاس‌های درس می‌شوند، گفت: «سعی می‌کنیم در روزهایی که دانش‌آموزان برای رفع اشکال به مدرسه می‌آیند با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از دستکش و ماسک، آنان را در مدرسه هدایت کنیم»

بازگشایی مدارس در تهران

مدرسه هوشمند گوهرشاد به مدیریت هاجر ناصحی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به رفع اشکالات دانش‌آموزان در کنار معلمان می‌پردازد.

مدرسه‌ای که خاطرات یک خبرنگار را زنده کرد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *