چ٫ فروردین ۸ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

محرومیت ورزش بانوان فارس از پوشش رسانه‌ای

1 دقیقه خوانده شده

ممانعت از حضور خبرنگاران و عکاسان ورزشی برای پوشش خبری و تصویری مسابقات ورزشی بانوان در فارس، رویه‌ای‌ست که بانوان ورزشکار را از انعکاس فعالیت‌هایشان محروم کرده است. البته مسئولان ورزش فارس معتقد هستند که براساس قانون امکان حضور خبرنگار آقا در مسابقات بانوان وجود ندارد و اگر در سایر نقاط کشور هم انجام می‌شود، خلاف است، از طرفی رسانه‌های فارس به تعداد کافی عکاس و خبرنگار بانو با گرایش تخصصی ورزشی در اختیار ندارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایسنا؛ ممانعت از حضور رسانه در مسابقات ورزشی بانوان در شیراز و فارس، خصوصا رشته‌های توپی و در رده‌ لیگ‌های برتر، در حالی به عنوان یک رویه دنبال می‌شود که در سایر استان‌ها، منعی در این موضوع اعمال نشده است و با رعایت دستورالعمل‌هایی، امکان پوشش خبری فعالیت‌های ورزشی بانوان، فراهم است.

سرمربی تیم فوتبال بانوان نماینده فارس در لیگ برتر در این خصوص به ایسنا گفت: هر نقطه از کشور که مسابقه ای داشته ایم، چندین عکاس و خبرنگار آقا یا خانم کنار زمین حضور داشتند؛ در همین بازی اخیر که در سیرجان برگزار شد هم شاهد حضور شمار زیادی عکاس و خبرنگار بودیم و حتی با من هم گفت و گویی انجام شد.

سارا روستا خاطرنشان کرد که علت حاضر نبودن خبرنگاران و عکاسان و کم توجهی به پوشش خبری مسابقات ورزشی در این شهر را نمی‌داند.

به گزارش ایسنا، ممانعت‌ها در شیراز به‌گونه‌ایست که در مسابقات لیگ برتر فوتسال سال گذشته، حتی از حضور مدیرعامل باشگاه پارس آرای شیراز، تنها در دیدارهای خانگی جلوگیری می شد.

مصطفی زارع مدیرعامل باشگاه پارس آرای شیراز، در این خصوص گفته بود که در سایر شهرها به همراه دیگر مسئولان امکان حضور در سالن را داشتیم اما در شیراز، این امکان حتی برای من که مدیرعامل باشگاه هستم، فراهم نیست.

زارع خاطرنشان کرد که بانوان ورزشکار در همه رشته‌های ورزشی با لباس‌هایی کاملا پوشیده و تایید شده شرکت می‌کنند؛ لباس‌هایی که در مسابقات برون مرزی هم استفاده می‌شود.

غلامعلی هنرپیشه رئیس هیئت فوتبال استان فارس، سئوال خبرنگار ایسنا در این خصوص را بی‌پاسخ گذاشت. اما محمدرضا حسینی، سرپرست هیئت فوتبال شهرستان شیراز در این خصوص به ایسنا گفت: مشکلی با حضور خبرنگاران در بازی‌های بانوان نداریم و موضوع به شکل کامل در اختیار حراست اداره کل ورزش و جوانان فارس است.

مجید اسماعیلی، مسئول حراست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس در این خصوص به ایسنا گفت: ورود آقایان به مسابقات ورزشی بانوان به طور کلی ممنوع است!.

اسماعیلی نسبت به اینکه منع قانونی ورود آقایان به ورزشگاه‌های محل برگزاری مسابقات بانوان در برخی نقاط کشور رعایت نمی‌شود، ابراز تاسف و تاکید کرد: ما مطابق دستورالعمل انجام وظیفه می‌کنیم، اینکه دیگران چرا کاری غیرقانونی را انجام می‌دهند، آنان باید پاسخگو باشند.

به گزارش ایسنا، به دلیل شمار اندک عکاسان و خبرنگاران ورزشی بانو در شیراز و فارس، بانوان ورزشکار این استان از پوشش خبری مناسب برنامه‌های ورزشی محروم مانده‌اند و به نظر می‌رسد باید با استفاده از راهکارهای قانونی، در این خصوص چاره اندیشی کرد.

محرومیت ورزش بانوان فارس از پوشش رسانه‌ای

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *