ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

متولیان فرهنگی بسترساز رعایت اخلاقمداری شوند

1 دقیقه خوانده شده
مطالبه گری رسانه ها، جای خود را به اخاذی از مدیران داده است

رعایت عفاف و حجاب تنها بر عهده بانوان نیست بلکه بزرگنمایی، پردازش و بسترسازی رعایت چهارچوب اخلاقمداری در حوزه #بانوان، مهمترین اصل و‌نیاز برنامه ریزی مدیران برای پرورش نسل آینده و پویایی امروز زنان یک جامعه است.

به بهانه روز #عفاف_و_حجاب
رمز گشایی و پرداختن به دستورات مشهود و مستند نبی اکرم (ص) پیرامون نقش
موثر زنان در جایگاه های خانواده ، فرهنگ و سیاست؛ می تواند بزرگترین الگو جهت بهره مندی مدیران در راستای بسترسازی فرایند پویایی بانوان باشد.

اما برداشت هایی که مطابق با جریانات روز دنیا از عملکرد حضرت می توان داشت در سه بخش روانشناختی،تکریم و ایجاد سازکارهای مناسب ،قابل تقسیم می باشد.

در واقع رعایت #عفاف_و_حجاب تنها به ظاهر خلاصه نمی شود و صرفا نیز نباید تنها برای زنان الزام آور باشد بلکه مدیران خصوصا متولیان فرهنگی نیز می بایست بسترهای حمایتی ،هدایتی و پیش زمینه ساز این عرصه را در راستای خودباوری و اعتماد به الگوهای اصیل ایرانی و اسلامی برنامه ریزی کنند.

دست اندرکاران می باید با روانشناختی نیازهای امروز #بانوان، فضای مشارکت بیشتر آنها را از طریق آگاهی بخشی و بزرگ نمایی اهمیت رعایت چهارچوب های فکری و‌ذهنی بانوان در جامعه ترویج دهند چرا که جامعه ای موفق خواهد بود که مادرانش بتوانند نسل آینده را همچون ذریه حضرت فاطمه (س) اخلاق مدار تربیت نمایند.

همانگونه که حضرت محمد (ص) با حفظ حرمت و #حجاب ریحانه خود آنهم در دوران جاهلیت ثابت کرد که اسلام دین عدالت است و زنان حق دارند که خارج از خانه نیز نقش موثری در تربیت #جامعه داشته باشند.

#یادداشت
ابراهیم نوروزی فر
رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز

متولیان فرهنگی بسترساز رعایت اخلاقمداری شوند

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *