پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

قدردانی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از خبرنگاران، روزنامه نگاران و نویسندگان

1 دقیقه خوانده شده
قدردانی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از خبرنگاران، روزنامه نگاران و نویسندگان
لادن حیدری معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از خبرنگاران به عنوان قلب تپنده اطلاع رسانی یاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ لادن حیدری معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه ۱۷ مرداد روز خبرنگار گفت: در دنیای امروز بشر روزانه با مسایل متعددی روبرو است، موضوعات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و شرایط جهانی و غیره که هر یک بر جامعه تأثیرگذارند. با توجه به شتاب گردش اطلاعات برحسب ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر جهان کنونی، نقش کلیدی رسانه‌ها کتمان‌ ناپذیر است.  رسانه ها در رشد آگاهی و شکل دهی به افکار عمومی جامعه در حوزه های مختلف نقش موثر و چشم گیری دارند. خبرنگاران به عنوان اولین حلقه و قلب تپنده اطلاع رسانی در رسانه ها محسوب می شوند که جامعه به واسطه تلاش آنان با دنیای اخبار و اطلاعات ارتباط برقرار می‌کند.

خبرنگاران با نقش موثر و خطیری که در جامعه دارند، اساسی ترین قضاوت بین توده ها درباره مباحث مختلف یک جامعه را شکل می دهند. پدیده افکار عمومی هویت باطنی یک جامعه را مشخص می کند و اطلاع از این اخبار و وقایع اغلب از طریق رسانه های جمعی صورت می گیرد که خبرنگاران نقش مهم و موثری در آن دارند.

خبرنگاران به عنوان یکی از اقشار مخلص، صمیمی‌ و نقش‌آفرین در جهت ارتقای فرهنگ عمومی، جایگاه فرهنگی – سیاسی جامعه تلاش می کنند. قطعا داشتن شناخت کافی از جوامع مختلف، ذوق و استعداد، علاقه، سرعت، توجه به واقعیت‌ها و حس مسئولیت اجتماعی از مهم‌ترین شاخصه‌های یک خبرنگار است.

در شرایط حاضر جامعه؛ قلم خبرنگاران و نوع نگاهی که به موضوعات دارند، در استحکام بخشی به وحدت ملی تاثیر بسیاری دارد و خبرنگاران باید در این شرایط با آگاهی بیشتری وظیفه خطیر خود را دنبال کنند.

هفدهم مردادماه روز بزرگ و سترگ خبرنگار که به مناسبت سالروز شهادت شهید محمود صارمی نامگذاری شده است؛ فرصت مغتنمی است که این روز شکوهمند، روز حق گویی و حق جویی و روز پاسداشت قلم را به همه ی خبرنگاران ، نویسندگان و روزنامه نگاران، صاحبان اندیشه و قلم و آزادگان عرصه ی اطلاع رسانی، تبریک و تهنیت عرض نمایم.

از ایزد منان برای همه ی مجاهدان و تلاشگران این عرصه توفیق و تداوم هدایت و سعادت و سرافزاری و سربلندی تمنا دارم.

http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=2033

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *