پ٫ فروردین ۳۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

قائم مقام وزیر فرهنگ عراق: شبکه رسانه‌ای بغداد مستقل از حکومت است

1 دقیقه خوانده شده
قائم مقام وزیر فرهنگ عراق: شبکه رسانه‌ای بغداد مستقل از حکومت است

جابر الجابری قائم مقام وزیر فرهنگ عراق با تاکید براینکه با دستور مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور شبکه رسانه‌ای بغداد مستقل از حکومت است، گفت: ما در زمانی زندگی می کنیم که وسایل ارتباط جمعی توانستند روزنامه نگاری را به تلفن همراه منتقل کنند و هر تلفنی می تواند یک خبرنگار باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ الجابری در آیین اختتامیه وبینار تقدیر از خانواده خبرنگاران قربانی تروریسم افزود: از مهمترین قربانیان رسانه، «اطوار بهجت» از روزنامه نگاران عراقی بود که به شهادت رسید. او مشغول فعالیت رسانه ای بود که در انفجار حرمین امامین عسگرین (ع) شهید شد.

او ادامه داد: صدها نفر در این حادثه انفجاری به شهادت رسیدند، چه توسط القاعده، چه داعش، چه جبهه النصره و چه گروه ها و جبهه های تروریستی دیگر.
قائم مقام وزیر فرهنگ عراق ادامه داد: خانم ها و آقایان ما یاد می کنیم از قهرمانان جنگ در مبارزه علیه داعش، آنها در میدان های خطر وارد شدند و در پوشش رسانه ای بودند، کار آنها خطرناک تر از جنگ و عملیات های مسلحانه بود.
وی تاکید کرد: ما امروز از آنها یاد می‌کنیم، از رونامه نگارانی که جانشان را از دست دادند، ما دفاع می کنیم از روزنامه نگاران و راه آنها را پاس می داریم، آنها دنبال نشان دادن چهره ضد حق تروریست ها بودند.
الجابری افزود: ما در زمانی زندگی می کنیم که وسایل ارتباط جمعی توانستند روزنامه نگاری را به همه تلفن ها منتقل کنند و هر تلفنی می تواند یک خبرنگار باشد.
وی تصریح کرد: خداوند به ما منت داد تا بتوانیم در عراق به پیروزی برسیم، دولت عراق حمایت می کند از خبرنگاران، ما به دنبال آن هستیم که مردم بتوانند در کشور با آرامش زندگی کنند.
قائم مقام وزیر فرهنگ عراق افزود: شبکه رسانه ای عراق مستقل از حکومت است و این با دستور مستقیم مصطفی الکاظمی نخست وزیر است.
او ادامه داد: شما زبان مردمی هستید که کسی صدای آنها را نمی شنود، جایگاه خودتان را حفظ کنید و چیز زیبا را زشت و چیز زشت را را زیبا نشان ندهید و نترسید از بیان حقیقت ها و دست هایی که حقیقت ها را مشوش نشان می دهند.
الجابری گفت: خداوند ببخشد شهدای روزنامه نگار را و آنها را به مانند نوری نشان دهد.
وی افزود: در پایان امیدوار هستم که روزنامه نگاران در رفاه باشند و آنها جان خودشان را برای کشور و سرزمین خودشان فدا کردند و تلاش آنها همچنان پایدار خواهد بود.
یادآور می‌شود وبینار تقدیر از خانواده خبرنگاران قربانی تروریسم عصر جمعه به همت انجمن بین‌المللی گزارشگران صلح و با مشارکت فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

قائم مقام وزیر فرهنگ عراق: شبکه رسانه‌ای بغداد مستقل از حکومت است

About Author

داستان های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *