ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

عدالت از نوع روسی؛ پلیس دست خبرنگار را شکست،دادگاه هم به زندان محکومش کرد

1 دقیقه خوانده شده
عدالت از نوع روسی؛پلیس دست خبرنگار را شکست،دادگاه هم به زندان محکومش کرد

دادگاه سن‌پترزبورگ روسیه خبرنگاری که بازویش توسط مامور پلیس شکسته شد را به نافرمانی از پلیس، دخالت در روند انتخابات و همچنین عدم رعایت محدودیت‌های کرونایی متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از جماران؛ ماجرا به درگیری یک خبرنگار روس با مامور پلیس در جریان رای‌گیری همه‌پرسی روسیه در «سن‌پترزبورگ» باز می‌گردد، جایی که «دیوید فرانکل» گزارشگر شبکه «مدیازونا» برای بررسی تخلفات احتمالی به یک حوزه محل رای‌گیری رفته بود. ماموران پلیس با مشاهده این خبرنگار او را بازداشت می‌کنند. ماموران پلیس با خشونت بازوی این خبرنگار را به عقب می‌کشند و صدای فریاد فرانکل شنیده می‌شود.

بر اساس گزارش یورونیوز، بعد از این ماجرا، فرانکل از پلیس به دلیل سواستفاده از مسئولیت و ممانعت از کار روزنامه‌نگار شکایت می‌کند. این در حالی است که دادگاه سن پترزبوگ خود خبرنگار را به نافرمانی از پلیس، مداخله در کار کمیسیون انتخابات و نقض قوانین محدودکننده ویروس کرونا متهم می‌کند.

سخنگوی دادگاه گفته است که فرانکل باید روز ۲۷ ژوئیه در برابر این اتهامات از خود دفاع کند. مجموع مجازات این جرایم تا ۱۵ روز حبس در زندان و همچنین ۳۵ هزار روبل برابر با ۴۹۰ دلار آمریکا خواهد بود.

پلیس می‌گوید بازداشت فرانکل قانونی بوده است و ماموران به مقامات برگزاری انتخابات کمک می‌کردند تا فردی که در کار آنها دخالت می‌کرد را از میان بردارند.

عدالت از نوع روسی؛پلیس دست خبرنگار را شکست،دادگاه هم به زندان محکومش کرد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *