چ٫ فروردین ۸ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

شبکه شاد و حسینی‌بای روی «دست‌انداز» شبکه نسیم

1 دقیقه خوانده شده
مجموعه طنز ۹۰ قسمتی «دست‌انداز» به کارگردانی «شهاب عباسی» در ایام نوروز هر شب روانه آنتن شبکه نسیم می‌شود. شوخی با حسینی‌بای، خبرنگار تلویزیون و شبکه شاد از جمله آیتم‌های این برنامه است.
شبکه شاد و حسینی‌بای روی «دست‌انداز» شبکه نسیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ مدیر شبکه نسیم در دیدار از پشت صحنه مجموعه دست‌انداز و در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا ضمن اعلام این خبر گفت: پس از چند قرار است یک طنز آیتمی با عنوان دست‌انداز از تلویزیون پخش شود. در چند سال اخیر جای این گونه کمدی در تلویزیون خالی بود. برای ساخت دست انداز سراغ یکی از مجرب ترین گروه‌ها رفتیم.

محمد احسانی درباره زمانبندی پخش این مجموعه توضیح داد: در ایام نوروز هر شب این مجموعه از شبکه نسیم پخش می‌شود و احتمالا تا ماه محرم ادامه دارد. تعدادی از قسمت‌ها هم بعد از ایام عزاداری روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.

وی در پاسخ به سوالی درباره رویکرد شبکه نسیم به سریال‌سازی اظهار داشت: بر اساس تقسیم بندی که در سیما صورت گرفته شبکه نسیم مجوز ساخت سریال به معنای متعارفش را ندارد و شبکه های یک، دو، سه و پنج اجازه دارند سریال بسازند. شبکه نسیم می‌تواند در کارهای آیتمی سریال بسازد. معاون جدید سیما هم نظرش این است که در شبکه نسیم یک سطحی از سریال سازی را داشته باشیم. فعلا سیاست ما این است که کارهای طنز اینچنینی بسازیم که عده و و عُده و مشکلات تولید سریال های معمول را نداشته باشد.

شبکه ۳ مایل نیست با برنامه هایش شوخی کنیم

شهاب عباسی، کارگردان و بازیگر این مجموعه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: نسبت به ۱۰ سال پیش که من خنده‌بازار را ساختم خنداندن مردم سخت‌تر شده است. آن وقت هم حال مردم و هم حال گروه ما بهتر بود؛ قیمت دلار هم مثل الان نبود و مسافرت هم بیشتر می‌رفتیم.

وی با اعلام این خبر که نصف بازیگران خنده‌بازار در این کار حضور دارند توضیح داد: سعی کردم بازیگران جدید را وارد مجموعه دست انداز کنم. در این مجموعه حدود بیست نفر بازیگر داریم و به مرور افرادی اضافه می شوند.

در یک لوکیشن بسته مشغول کار هستیم و بعضی وقت ها تمرکز من از متن منحرف می شود و به سمت ماسک می رود. چون ممکن است به هر دلیلی یک نفر ماسکش را از صورت بردارد. در این پروژه اگر یک نفر آلوده بشود هم سلامت بقیه به خطر می‌افتد و هم کل کار می خوابد.

وی سوژه های این مجموعه را اجتماعی و اقتصادی و اخبار روز خواند و گفت: تلاش کردیم با شبکه شاد شوخی کنیم که خیلی بامزه از آب درآمد. شوخی با خبرنگاران هم داریم و برای این هدف حسینی بای را شبیه سازی کردیم. من به این خبرنگار تلویزیون ارادت قلبی دارم و معتقدم انسان بسیار باظرفیتی است.

عباسی در پاسخ به این سوال که چرا مثل خنده بازار با برنامه های تلویزیونی شوخی نمی کنید گفت: به صورت غیر رسمی شنیده ایم که شبکه ۳ مایل نیست با برنامه هایش شوخی کنیم. فعلا صبر کرده ایم ببینیم این حرف واقعیت دارد یا نه.

وی افزود: ما با کسانی شوخی می کنیم که مردم آنها را دوست داشته باشند. برای شوخی باید بتوانیم مجوز بگیریم و متریال (مصالح) این کار را هم داشته باشیم. یعنی بازیگری که گریم و شبیه سازی اش جواب بدهد. ۹۰ درصد کسانی که در خنده بازار با آنها شوخی کردیم مشکلی نداشتند. مسعود فراستی یک بار سر برنامه ما آمد.

نقد فیلم، محکمه دوران قدیم، اهدای جوایز یک جشنواره سینمایی و فروشگاه از جمله آیتم های ثابت برنامه است. سیاست شبکه نسیم در مقایسه با شبکه سه این است که جنبه انتقادی طنزها کمتر باشد. برای همین این دفعه تیزی کلام‌مان کمتر است.

به گفته وی تصویربرداری مجموعه از بیست روز پیش آغاز شده و تا چهار ماه دیگر ادامه دارد.

شوخی با خبرنگاران

ابراهیم شفیعی یکی از بازیگران مجموعه دست انداز بازی در مجموعه آیتمی را سخت تر از سریال دانشت و گفت: بازیگر در یک کار آیتمی در یک زمان کوتاه باید شروع و اوج و پایان داشته باشد. ساختن این فضا برای نویسنده و بازیگر و کارگردان خیلی سخت است. اینجا هر لحظه یک نقش و تیپ متفاوتی دارم. مثلا هم در آیتم شوخی با خبرنگاران نقش حسینی‌بای را بازی می کنم و هم در آیتمی دیگر یکی از مدیران هستم.

وی که امسال در مجموعه بچه محل بازی داشت افزود: در مجموعه جدید عموپورنگ (داریوش فرضیایی) هم بازی دارم که تصویربرداری اش از هفته آینده آغاز می‌شود. این مجموعه در ایام عید پخش می‌شود و یک سورپرایز (شگفتانه) برای بچه‌ها دارد.

سوسن پرور، ابراهیم شفیعی، آرش میراحمدی، کوروش معصومی، مرتضی رستمی، افشین سنگ چاپ، فرشته ترابی و میثم رستگار از جمله بازیگران مجموعه دست انداز هستند. این مجموعه در لوکیشنی در میدان حر به تهیه کنندگی مجید عباسی و سعید عباسی در حال تصویربرداری است. شهاب عباسی از ابتدای سال ۱۳۹۰ با کارگردانی مجموعه خنده‌بازار کارش را در شبکه سه آغاز کرد و سپس شکرآباد و افسانه هزارپایان را ساخت.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *