پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

سازمان خبرنگاران بدون مرز: ریاض و قاهره خبرنگاران زندانی را آزاد کنند

1 دقیقه خوانده شده
سازمان خبرنگاران بدون مرز: ریاض و قاهره خبرنگاران زندانی را آزاد کنند

دست کم ۳۰ خبرنگار در مصر و و ۳۳ خبرنگار در عربستان زندانی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ سازمان بین المللی خبرنگاران بدون مرز از مصر و عربستان خواست صاحبان قلم و خبرنگاران زندانی در این کشور‌ها را آزاد کنند.
سازمان بین المللی خبرنگاران بدون مرز از مقامات مصر و عربستان درخواست کرد همه خبرنگاران بازداشت شده در این دو کشور را آزاد کنند.
این سازمان بیانیه خود را در پی مرگ دو خبرنگار برجسته مصری و سعودی به نام‌های محمد منیر (مصری) و صالح الشیحی (سعودی) صادر کرد. این دو خبرنگار مصری و عربستانی چند هفته پس از آزادی ناگهانی در این دو کشور جان باختند.
سازمان خبرنگاران بدون مرز تاکید کرد مرگ محمد منیر و صالح الشیحی که پس از آزادی ناگهانی آنان از زندان به علت وخامت شرایط جسمانی آنان اتفاق افتاد، هشداری به مقامات مصر و عربستان است تا برای جلوگیری از بروز یک فاجعه واقعی همه خبرنگاران بازداشت شده را فوری آزاد کنند.
در این بیانیه آمده است دو خبرنگار سرشناس مصری و سعودی (محمد منیر و صالح الشیحی) در روز‌های ۱۳ و ۱۹ ژوئیه و پس از مدت کوتاهی از آزادی آن‌ها از زندان جان باختند.
سازمان خبرنگاران بدون مرز تاکید کرد محمد منیر در مصر به اتهام نشر اکاذیب و استفاده نادرست از شبکه‌های اجتماعی و در پی مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره قطر دستگیر و زندانی شده بود.
این در حالی است که مقامات سعودی صالح الشیحی را در ماه مه گذشته به طور ناگهانی آزاد کردند. این خبرنگار سعودی درحال گذراندن پنج سال حبس خود به اتهام اهانت به دربار سعودی بود که ناگهان در ماه مه آزاد شد.
سازمان گزارشگران بدون مرز خواستار انجام تحقیقات مستقل درباره مسئولیت مدیریت زندان‌های سعودی درباره مرگ الشیحی شد. این سازمان افزود: این خبرنگار برجسته سعودی با حکم ظالمانه دو سال آخر زندگی خود را در زندان سپری کرد.
از سوی دیگر سابرینا بنوی مسئول خاورمیانه سازمان خبرنگاران بدون مرز در بیانیه‌ای اعلام کرد مرگ منیر و الشیخی در زمان شیوع ویروس کرونا ایجاب می‌کند تا همه خبرنگاران زندانی در مصر و عربستان هر چه سریعتر آزاد شوند تا سرنوشت فاجعه باری در انتظار آنان نباشد.
وی از مقامات مصر و عربستان خواست از فرصت فرارسیدن عید قربان برای نجات خبرنگاران زندانی در این کشور‌ها استفاده و از وقوع فاجعه واقعی جلوگیری کنند.
بر اساس ارزیابی‌های قبلی سازمان خبرنگاران بدون مرز، دست کم ۳۰ خبرنگار در مصر و و ۳۳ خبرنگار در عربستان زندانی هستند.
http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=1618

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *