پ٫ فروردین ۳۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران: خبرنگاران صف مقدم مقابله با هجمه فرهنگی به جمهوری اسلامی هستند

1 دقیقه خوانده شده
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران: خبرنگاران صف مقدم مقابله با هجمه فرهنگی به جمهوری اسلامی هستند
معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبرنگاران را صف مقدم مقابله با هجمه فرهنگی به جمهوری اسلامی و ارزش‌های آن خواند و گفت: شهدای رسانه به واژه خبرنگار ارزش و قداست بخشیدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایثار؛ مهندس سعید اوحدی در آستانه روز خبرنگار، ضمن بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، با محمدرضا نوروز‌پور، مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی در ایامی که متعلق به خبرنگار است را خوشایند خواند و گفت: هر واژه‌ای یک وجه تسمیه و مابه‌ازا در ذهن انسان ها دارد، اما بعد از انقلاب اسلامی معانی بسیاری از واژه‌ها عوض شد و ارزش مضاعف پیدا کرد. مثلا واژه اسارت تا پیش از آن حمل بر محدودیت و تنگنا داشت، اما بعد از انقلاب، اسرا تبدیل به آزادگان و احرار شدند؛ یا واژه جنگ زمانی خون و خونریزی را به ذهن می‌آورد، اما به برکت خون شهدا تبدیل به رحمت و دفاع مقدس شد.
اوحدی با بیان اینکه به اعتقاد ما آنچه که امروز از عزت و اقتدار در کل منطقه اتفاق می‌افتد، برکت همان هشت سال دفاع مقدس ما است، واژگان خبرنگار و خبرگزاری را جزو واژگان تغییر یافته پس از انقلاب و دفاع مقدس خواند و اضافه کرد: به برکت مظلومیت خبرنگاران و شهدایی که در عرصه خبرنگاری داشتیم، معانی این واژگان هم پس از انقلاب ارزش بیشتری پیدا کرده است.
معاون رییس‌جمهور ضمن بزرگداشت یاد و نام شهید محمود صارمی که روز شهادت او روز خبرنگار نامیده شده و دیگر شهدای رسانه، چه در زمان دفاع مقدس و چه پس از آن، گفت: ارزش بسیار مضاعف و سنگینی به امانت روی دوش خبرنگار جمهوری اسلامی ایران گذاشته شده است، که هم به آن قداست می‌بخشد و هم به عنوان امانت یک بار سنگین است.
وی افزود: هر آنچه که ما در مقام قلم و خبرنگار و خبرنگاری، در صدق گفتار و امانت‌داری توقع داریم، در مقام خبرنگار جمهوری اسلامی ایران که از مصادیق مهم  آن ایرنا است، بسیار بیشتر می‌شود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن گرامیداشت مقام شهدای خبرنگار، گفت: خبرنگاران سفیران و پل ارتباط مردم و جامعه هستند و رسالت بسیار سنگینی دارند. امیدوارم در این رسالت سنگین، در شرایط امروز که کشور ما از هر طرف مورد هجمه بی‌سابقه تاریخ است، موفق باشند.
وی افزود: امروز چه در شبکه‌های تلویزیونی و چه در حوزه خبر و فضای مجازی، نسبت به جمهوری اسلامی یک جنگ بزرگ برقرار است، که در هیچ دوره از تاریخ این هجمه علیه ارزش‌های اسلامی نبوده است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تا قبل از این ما بیشتر مورد یک هجمه نظامی بودیم، که در عالی‌ترین سطح خود صورت گرفت و مصداق آن را در حمله داعش می‌بینیم. پس از اینکه این هجمه بسیار سنگین که هدف آن هم نابود کردن همه ارزش‌های اسلامی بود با همت، بصیرت و رشادت غیرقابل وصف مدافعان حرم بی‌حاصل ماند و شکست خورد، هجمه بزرگ فرهنگی و خبری را شروع کردند.
اوحدی شایعات، داستان‌ها و موج و جریان‌هایی که هر روزه علیه جمهوری اسلامی شکل می‌گیرد، را مصداق هجمه فرهنگی دشمن به ایران اسلامی خواند و اظهار کرد: با این اوصاف اگر بگوییم امروز خبرنگار و خبرگزاری‌ها و مسئولان خبری کشور در سطح اول مقابله با این جریان بسیار سنگین خبری علیه جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند، اصلا گزاف نگفته‌ایم.
معاون رییس جمهور خبرنگاری را از مشاغل سخت و همراه با استرس و نگرانی خواند و اضافه کرد:  امروز اگر یک کلمه یا یک جمله در خبر جابه‌جا شود، در فضای شیشه‌ای دنیا که همه‌چیز در کسری از ثانیه در اختیار همه قرار می‌گیرد، فضای بسیار سنگینی ایجاد می‌کند، بنابراین خبرنگاری رسالت بسیار سنگینی است.
اوحدی همچنین خبرنگاران را صف مقدم مقابله با هجمه فرهنگی به جمهوری اسلامی و ارزش‌های آن خواند و گفت: به عبارتی سرداران حوزه فرهنگی، خبرنگاران هستند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس را در پیش داریم و درواقع اربعین جنگ تحمیلی علیه میهن اسلامی ما است؛ که می‌تواند زمینه بسیار خوبی باشد که همه رسانه‌‌ها و حوزه‌های فرهنگی را پای کار بیاورد، تا برای اربعین جنگ تحمیلی کارهای خوبی انجام شود.
وی وظیفه ایرنا در این مسئله را پررنگ‌تر از دیگر رسانه‌ها خواند و تصریح کرد: ایرنا مرجع خبری است و زمانی که یک مرجع و سرچشمه بتواند در خصوص چهلمین سالگرد دفاع مقدس، دیگر رسانه‌ها را خوب تغذیه کند، فکر می‌کنم بتوانیم موج خوبی را مخصوصاً در این شرایط سخت راه بیندازیم.
اوحدی با تأکید بر اینکه در هیچ دوره ای از تاریخ این مقدار فشار روی جمهوری اسلامی نداشته‌ایم، عنوان کرد: تنها جرم ما هم این است که می‌خواهیم مستقل و آقای خودمان باشیم و از ارزش‌هایی که به همت خون شهدا، صبر جانبازان، زجر اسرا و صبوری مردم به دست آورده‌ایم، دفاع کنیم. فکر می‌کنم هفته دفاع مقدس فرصت خوبی برای بیان این مسئله است.
در پایان این دیدار آرم خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) به معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اهدا شد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران: خبرنگاران صف مقدم مقابله با هجمه فرهنگی به جمهوری اسلامی هستند

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *