چ٫ فروردین ۸ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

روز جهـانی ورزشی نویسـان مبـارک!

1 دقیقه خوانده شده
روز جهـانی ورزشی نویسـان مبـارک!

همواره در سراسر دنیا از ورزش بعنوان ابزاری برای صلح جهانی و از خبرنگار ورزشی بعنوان سفیر صلح یاد شده است. به همین منظور دوم جولای مصادف با ۱۲ تیرماه به نام روز جهانی ورزشی نویسان در دنیا به ثبت رسیده است.

به گزارش پاگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از مؤسسه ورزشی مهرام؛ این نام گذاری اولین بار در بازی های المپیک ۱۹۲۴ پاریس به مناسبت تاسیس انجمن ورزشی نویسان (AIPS) و برای تجلیل از خدمات گرانبهای خبرنگاران، نویسندگان و عکاسان ورزشی در مسیر توسعه ورزش و ایجاد همبستگی بین کشورهای مختلف انجام شد.

اگرچه عشق به ورزش این شغل را برای ورزشی نویسان شیرین کرده است با این حال همواره سختی ها و تلخی های فراوانی پیش روی خبرنگاران است. زنان و مردانی که برای کشف صحت خبرها از هر مشکلی عبور کرده و گاهی از پشت درهای بسته استادیوم ها خبر تهیه می کنند،کمک به پیشرفت و توسعه ورزش ایران را رسالت خود می دانند. ورزشی نویسان عضو مهمی از جامعه ورزشی کشور به حساب می آیند چراکه هر خبرنگاری که با جوهر قلب خود برای ورزش می نویسد می تواند در ایجاد  انگیزه برای  مدیران، مسئولین و قهرمانان نقش به سزایی داشته باشد. استادیوم های ورزشی ما بارها و بارها شاهد حضور خبرنگاران ورزشی بوده که در کنار زمین پا به پای بازیکنان استرس و فشار بازی ها را تحمل کرده اند و هنگام پیروزی قهرمانان کشور به جشن و پایکوبی پرداخته اند و یا در هنگام باخت ها اشک ریزان گزارش تهیه کرده اند.

در همین راستا مؤسسه ورزشی مهرام روز جهانی ورزشی نویسان را به همه خبرنگاران، روزنامه نگاران و ورزشی نویسان سراسر کشور که برای پیشرفت تمامی رشته های ورزشی تلاش می کنند تبریک عرض می نماید.

روز جهـانی ورزشی نویسـان مبـارک!

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *