ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

روایت کشته شدن دو خبرنگار در حمله بالگرد آپاچی

1 دقیقه خوانده شده
روایت کشته شدن دو خبرنگار در حمله بالگرد آپاچی

رئیس دفتر سابق «رویترز» در عراق چگونگی کشته شدن دو همکار خود در حمله بالگرد آپاچی ارتش آمریکا در سال ۲۰۰۷ و پنهانکاری درباره این جنایت را روایت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرگزاری فارس؛ در جلسه دادگاه کیفری مرکزی انگلستان و ولز، معروف به «اولد بِیلی» که برای رسیدگی به پرونده استرداد «جولیان آسانژ» بنیان‌گذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس برگزار شد، روایت رئیس دفتر سابق خبرگزاری «رویترز» از چگونگی کشته شدن دو تن از همکاران وی در حمله بالگرد آپاچی ارتش آمریکا و بعد پنهان‌کاری در این خصوص هم مطرح شد.

به گزارش «میرور»، رئیس دفتر سابق خبرگزاری رویترز که دچار اختلال اضطراب بعد از سانحه شده و اکنون به عنوان مشاور آسیب‌های روانی فعالیت می‌کند، آخرین شاهد دومین هفته دادرسی استرداد جولیان آسانژ بود.

«دین یتس» در بیانیه‌ای درباره وحشت کامل خود در خصوص این اقدام آمریکایی‌ها گفته که ویدئوی آن در سال ۲۰۱۰ توسط ویکی‌لیکس منتشر شد. در این ویدئو سربازان آمریکایی دیده می‌شوند که هنگام شلیک می‌خندند.

در این بیانیه آمده است: صبح ۱۲ ژوئیه سال ۲۰۰۷ پشت میزم در دفتر رویترز در منطقه قرمز بغداد بودم که ناگهان صدای بلند شیون را از تقریباً پشت دفترم شنیدم. هنوز چهره پریشان همکار عراقی خود را به یاد دارم که خودش را داخل انداخت و گفت نامی و سعید کشته شدند.

روایت کشته شدن دو خبرنگار در حمله بالگرد آپاچی

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *