پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

رقابت رسانه‌ای‌ها در نهمین جشنواره مطبوعات استان قزوین

1 دقیقه خوانده شده
اهالی رسانه برای شرکت در نهمین جشنواره مطبوعات استان قزوین تا سوم اردیبهشت ماه فرصت دارند.
رقابت رسانه‌ای‌ها در نهمین جشنواره مطبوعات استان قزوین

اهالی رسانه برای شرکت در نهمین جشنواره مطبوعات استان قزوین تا سوم اردیبهشت ماه فرصت دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین؛ نهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ های استان برگزار می‌ شود.

آثار ارسالی در قالب‌ های تیتر، مصاحبه، یادداشت و سر مقاله، گزارش و تحلیل، عکس و گزارش تصویری، نماهنگ‌ های خبری و بخش ویژه فعالان مجازی داوری می‌ شود.

اهالی رسانه برای ارسال آثار خود تا سوم اردیبهشت ماه فرصت دارند.

متقاضیان می‌ توانند آثار خود از طریق دبیرخانه جشنواره و یا تارنمای www.ghazvin.farhang.gov.ir ارسال کنند.

گفتنی است رسانه ها در قزوین:

صدا

اولین فعالیت رادیویی در قزوین به سال‌های ۴۸–۱۳۴۷ باز می‌گردد. این رادیو با نام (پیکار با بی‌سوادی) توسط ارتش یا اداره اطلاعات وقت، نصب و راه‌اندازی شد که روزانه ۲ ساعت برنامه پخش می‌کرد و گلچینی بود از صحبت‌های شخصیت‌های اهل مطالعه و متدین شهر قزوین. بعد از ۲ سال فعالیت‌های آن به دلایل نامعلومی تعطیل شد و تا سال ۱۳۷۶ که رادیو محلی قزوین راه‌اندازی شد، این رادیو از برنامه‌های جعبه جادویی زنجان و تهران استفاده می‌کرد. به دنبال تصویب لایحه استان شدن قزوین از سوی مجلس شورای اسلامی (سال ۱۳۷۵)، در شهریور ۱۳۷۶ اداره کل صدا و سیمای مرکز قزوین فعالیت اداری خود را آغاز کرد و طی یک برنامه زمان‌بندی‌شده در ۱۳ آذر ۷۶، رادیو شهری قزوین روی موج FM ردیف ۵/۱۰۳ مگاهرتز با تولید و پخش روزانه حدود ۳ ساعت برنامه فعالیت رادیویی خود را آغاز کرد. در ۲۸ آذر ۸۱ شبکه استانی صدا با پخش روزانه ۱۲ ساعت برنامه از اذان صبح تا ساعت ۱۹، آغاز به کار کرد.

سیما

اولین فعالیت سیما در قزوین مربوط به راه‌اندازی فرستنده تلویزیونی مرادتپه در نوروز ۱۳۵۶ است. این فرستنده برنامه‌های شبکه یک و ۲ سیما را برای شهرهای قزوین، تاکستان، آبیک و بوئین‌زهرا تحت پوشش قرار می‌داد. در ادامه این فعالیت‌ها در سال ۱۳۶۰ با شروع به کار دفتر خبری قزوین، فصل جدیدی در انعکاس اخبار و وقایع شهر قزوین و مناطق اطراف آغاز شد. این دفتر انعکاس اخبار و وقایع شهرهای کرج، قزوین و تاکستان را به عهده داشت تا اینکه کرج از محدوده فعالیت خبری قزوین جدا شد. در سال ۱۳۷۵ لایحه تأسیس استان قزوین در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در شهریور ۱۳۷۶ با صدور حکمی از سوی آقای لاریجانی، آقای محمدحسین پیله‌وری به عنوان اولین مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین فعالیت خود را آغاز کرد. در ۲۶ فروردین ۱۳۷۸ استودیوی دومنظوره پخش سیما و تولید صدا، فرستنده پرقدرت تلویزیونی شهید بابایی (مرادتپه) و ساختمان اداری و مالی مرکز به مرحله بهره‌برداری رسیدند و روزانه به مدت ۱۵ دقیقه خبر سیمای استان پخش شد. در ۲۸ آذر ۱۳۸۱ شبکه محلی سیما که در روزهای جمعه از ساعت ۸ تا ۱۴ برنامه داشت، آغاز به کار کرد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. همچنین هم‌زمان با سفر رهبر معظم انقلاب به استان قزوین در ۲۵/۹/۸۲ هزینه راه‌اندازی شبکه استانی سیمای مرکز قزوین در طرح‌ها و پروژه‌های مصوب سفر قرار گرفت و از ۱۰/۲/۸۳ عملیات اجرایی آن شروع شد و در ۱۳/۱۲/۸۴ هم‌زمان با ولادت امام محمدباقر(ع) شبکه استانی سیمای مرکز قزوین آغاز به کار کرد.

نشریه‌ها

  • روزنامه ولایت قزوین
  • هفته‌نامه مینودر
  • روزنامه صبح وطن
  • هفته‌نامه دریچه گفت و گو
  • هفته‌نامه تابان
  • هفته‌نامه حدیث قزوین
  • هفته‌نامه آوای تات
  • هفته‌نامه مادران و دختران
  • هفته‌نامه پیام شهر
  • هفته‌نامه افق آینده

خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری تحلیلی فعال در قزوین

لینک کوتاه: https://khabarnegaranvaresane.ir/?p=13307

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *