ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

رسانه ملی در زمان حوادث بازوی کمکی مدیریت بحران است

1 دقیقه خوانده شده
رسانه ملی در زمان حوادث بازوی کمکی مدیریت بحران است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در زمان بحران، به کارگیری امکانات شهرداری ها و دهیاری ها با دستور فرمانده بحران امکان پذیر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در نشست بررسی حفاظت و هماهنگی اطفا حریق جنگل ها و مراتع  که صبح امروز با حضور رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری برگزار شد تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته  توسط سازمان مدیریت بحران کشور  و به همت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور،  در زمان بحران به کارگیری  امکانات شهرداری ها و دهیاری ها با دستور مدیر کل بحران استان ها و فرمانده بحران امکان پذیر شد و این در حالی است که تا امروز این امر به دلیل مشکلات قانونی امکان پذیر نبود.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به آخرین وضعیت آتش سوزی در مناطقی از کشور اظهار کرد: طی چند روز گذشته ما شاهد آتش سوزی در مراتع گچساران بودیم که خوشبختانه امروز با تلاش شبانه روزی نیروهای امدادی، داوطلب مردمی و تلاش بالگردهای نیروهای مسلح مهار شده است.
وی با اعلام این که با گرم شدن هوا در کشور، شاهد افزایش آتش سوزی در جنگل ها و مراتع خواهیم بود، اذعان کرد: متاسفانه طبق آمار عمده آتش سوزی ها توسط عوامل انسانی رخ می دهد از این رو سازمان های متولی با کمک رسانه ها و نیز رسانه ملی باید رویکرد پیشگیرانه را در برنامه ریزی های خود مورد توجه قرار دهند.
نجار با اشاره به جایگاه رسانه ملی در حوزه مدیریت بحران، خاطر نشان کرد: با همکاری رسانه ملی در زمینه ارتقا آگاهی مردم در زمینه مدیریت بحران قبل از وقوع حادثه، از بسیاری از بحران های احتمالی از جمله آتش سوزی می توان پیشگیری کرد.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور هم چنین با بیان این که در زمان حادثه سرعت امداد رسانی بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: آموزش و استفاده از جوامع محلی در زمان حوادث موضوعی است که دستگاه های متولی باید برای آن باید برنامه ریزی کرده و از این پتانسیل بالقوه در جهت مدیریت بحران استفاده کنند.
دبیر ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران با اشاره به طرح خطر پذیری جنگل ها و مراتع نیز گفت: در این طرح ملی که با هدف  حفاظت از جنگل ها و مراتع تهیه شده است، آیین نامه ها و دستورالعمل ها با توجه به وظایف دستگاه ها تنظیم و وظایف دستگاه ها به صورت مجزا مشخص است.
نجار هم چنین با اشاره به فوت یک نفر در جریان امداد رسانی در اطفاء حریق طی روزهای گذشته گفت: افرادی  که در زمان حوادث به صورت نیروهای داوطلب از طرف دستگاه های ذیربط برای امداد رسانی در صحنه حاضر شوند و در خلال این امر آسیب ببینند یا فوت شوند، به عنوان فداکار خدمت شناخته می شوند و خدمات  در چهارچوب دستورالعمل به آن ها تعلق خواهد گرفت.
وی در پایان تصریح کرد: در بحران ها،  سازمان مدیریت بحران کشور وظیفه سیاست گذاری، هماهنگی، حمایت و نظارت را بر عهده دارد و دستگاه های متولی امر مسئول امداد رسانی میدانی هستند.
گفتنی است در این نشست علاوه بر معاون هماهنگی امور عمرانی وزیر کشور، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست و هم چنین مدیران کل مدیریت بحران استانداری های سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس حضور داشتند.

رسانه ملی در زمان حوادث بازوی کمکی مدیریت بحران است

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *