ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

در اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات تهران؛ پنج خبرنگار «فارس» برگزیده شدند

1 دقیقه خوانده شده
در اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات تهران؛ پنج خبرنگار «فارس» برگزیده شدند

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان تهران با تجلیل از برگزیدگان در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرگزاری فارس؛ مراسم اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان تهران با قرائت بیانیه پایانی هیأت داوران این جشنواره در محل اداره کل ارشاد استان تهران برگزار شد.

در قسمت‌هایی از بیانیه هیأت داوران به بیان جایگاه و نقش مطبوعات محلی همراه با شعار جهانی بیا‌ندیشیم و محلی عمل کنیم اشاره شد.

در این بیانیه همچنین به خلاء نبود آموزش روزنامه نگاری در سطح استان تهران نیز پرداخته شد.

بعداز قرائت بیانیه، میلاد زارعی دبیر نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان تهران در خصوص تعداد آثار ارسالی به این جشنواره نیز افزود: از بین ۳۷۵ اثر دریافتی، ۳۰۰ اثر در بخش اصلی و ۷۵ اثر در بخش ویژه به رقابت پرداختند که داوری‌های آن نیز  در بخش‌های گزارش، تیتر، خبر، مقاله نویسی،عکس خبری ،اقتصاد مقاومتی و غیره انجام گرفت.

پس از آن زارعی به معرفی نفرات برگزیده این جشنواره پرداخت که  در بخش گزارش اثر مربوط به گلابگیری در شهرستان ورامین، به توحید عظیمی خبرنگار خبرگزاری فارس در ورامین شایسته تقدیر شناخته شد.

دیگر گزارش شایسته تقدیر در این بخش نیز به حوزه  مربوط به مسائل محیط زیست آرادکوه از سید هادی کسایی زاده اختصاص یافت.

همچنین رتبه اول نیز  به  گزارش «فساد زمین می‌خورد» از مریم خباز در روزنامه جام جم تعلق گرفت.

در بخش تیتر نیز رتبه‌های برتر را خبرنگارانی از نشریه همشهری و خبرگزاری ایرنا به خود اختصاص دادند که تیتر برتر «ری مقصد قاچاق موادمخدر و اتباع بیگانه» اثر حمیدرضا بوجاریان از روزنامه همشهری انتخاب شد.

اما در بخش رقابتی مقاله نیز نشریه محلی آرمان بهارستان حائز رتبه اول شد.

در حوزه خبر نیز خبرنگارانی از خبرگزاری ایرنا و نشریه لواسان حائز رتبه‌های برتر شدند.

در قسمت مصاحبه نیز مهدی امیری پور خبرنگار خبرگزاری فارس در رباط کریم و مهدی مرادی خبرنگار خبرگزاری فارس در دماوند که در بخش مصاحبه آثاری را به دبیرخانه اولین جشنواره ارسال کرده بود به ترتیب حائز رتبه‌های دوم و سوم شد.

همچینین رتبه اول نیز به خبرنگار روزنامه جام جم در رابطه با مصاحبه‌ای با تیتر «غسال بهشتی‌ها» تعلق گرفت.

در قسمت طنز نیز بهمن شریفی فقیه از نشریه آرمان بهارستان رتبه اول را کسب کرد.

در بخش عکس نیز مصطفی رحیمی و مهدی خانلری از خبرگزاری فارس حائز رتبه دوم و اول شدند.

گفتنی است در این جشنواره مجموعاً ۲۹ نفر حائز رتبه‌های نخست شدند که به ترتیب به رتبه اول مبلغ یک و نیم میلیون تومان، نفرات دوم یک میلیون و نفرات سوم و شایسته تقدیر نیز مبلغ پانصد هزار تومان به همراه لوح تقدر و تندیس اهداء شد.

در پایان این مراسم احد جاودانی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ضمن تقدیر از زحمات و کوشش‌های دست اندرکاران و به ویژه هیأت داوران این جشنواره از اعطای اینترنت بدون فیلتر به خبرنگان فعال در حوزه استان تهران خبر داد.

در اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات تهران؛ پنج خبرنگار «فارس» برگزیده شدند

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *