چ٫ فروردین ۸ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

خدادی عملکرد کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی ستاد ملی مقابله با کرونا را تشریح کرد

1 دقیقه خوانده شده
خدادی عملکرد کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی ستاد ملی مقابله با کرونا را تشریح کرد

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار عصر روز گذشته وزیر و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه کرونا دو بعد جسمی و روحی دارد، مجموعه اقدامات کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی ستاد ملی مقابله با کرونا را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ محمد خدادی گفت: بعد جسمی این ویروس را پزشکان پیگیری می کنند و بعد روحی آن را رسانه ها و خبرنگاران پوشش می دهند.

وی افزود: ویروس کرونا در ابتدا دو ویژگی داشت که شامل بی اطلاعی و غافلگیری بود.

خدادی با اشاره به برخی اتفاقات در سال ۹۸ از جمله شهادت سردار سلیمانی و … ادامه داد: با شیوع کرونا در ایران، در خارج از کشور جریان رسانه ای علیه کشورمان ایجاد شد که فضای ابهام و تهدید را تقویت می کرد و ما با این جو و فضا وارد میدان مقابله با کرونا شدیم.

وی افزود: دوم بهمن سال ۹۸ جلسه ای با رسانه ها داشتیم و آن ها را توجیه کردیم. هفته اول شیوع کرونا و آغاز این شیوع از قم بود و همزمان شد با انتخابات. در هفته دوم شیوع کرونا با ۲ میلیون شایعه راجع به آن مواجه بودیم که این تعداد افزایش هم یافت.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا که در این وزارتخانه مستقر است اتاق خبر ۲۴ ساعته برای این کار تشکیل داد که حجم گسترده ای از اطلاعات در آن در حال گردش است.

وی در عین حال تصریح کرد: در اتاق خبر با تاکید بر توجه به مرجع اطلاعات، مقابله با شایعات، واگذار کردن کار به رسانه و هدایت رسانه ای (اقناع و مشارکت مردم در مقابله با کرونا) عمل کردیم.

خدادی تاکید کرد: جریان  تولید محتوا به صورت ۲۴ ساعته در این اتاق در حال کنشگری و واکنش گری است.

خدادی عملکرد کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی ستاد ملی مقابله با کرونا را تشریح کرد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *