پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

خبرنگار نشریه لوبلاگ در گفت‌وگو با ایلنا: برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در ماه نوامبر جای تردید دارد

1 دقیقه خوانده شده
خبرنگار نشریه لوبلاگ در گفت‌وگو با ایلنا

خبرنگار لوبلاگ تاکید کرد: هر کسی پیروز انتخابات آمریکا باشد به دنبال توافقنامه گسترده‌تری در رابطه با امنیت منطقه خواهد بود.

جیم لوب (Jim Lobe) روزنامه‌نگار حوزه سیاست خارجه نشریه لوبلاگ است. وی به صورت تخصصی در حوزه سیاست خارجی آمریکا و نیروی نظامی کار کرده است.

وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را درخصوص تنش میان ایران و آمریکا بیان کرده است.

توجیه ترامپ برای اعمال تحریم‌ها غلط و دور از حقیقت است

جیم لوب در ابتدا در مورد توجیه ترامپ برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران در شرایط فعلی گفت: توجیه غلطی که از طرف دولت ترامپ ارائه شده این است که هر چه بیشتر جمهوری اسلامی برای سلامتی شهروندان هزینه کند، پول کمتری در اختیار برنامه هسته‌ای آن و پشتیبانی از نیروهای وابسته در منطقه خواهد داشت. در عین حال، دولت ترامپ تأکید می‌کند که کمک‌های پزشکی و بشردوستانه از تحریم‌ها  معاف هستند که روی کاغذ صحیح است، اما به عنوان یک موضوع عملی‌، به دلیل مشکلی که آژانس‌های بشردوستانه و شرکت‌های پزشکی و دارویی برای تراکنش با ایران دارند، از حقیقت دور می‌شود.

تحریم‌ها تاثیر بسیار منفی بر سلامت مردم عادی کشورها دارد

وی در ادامه با انتقاد از تاثیر تحریم‌ها بر سلامت مردم گفت: مقالات زیادی وجود دارد، از جمله مطالعات انجام شده توسط محققان نشان می‌دهد تحریم‌هایی از نوع تحریم‌های آمریکا که علیه ایران اعمال شده است (و قبلاً عراق) تأثیر بسیار منفی بر سلامت جمعیت عادی کشور  مورد نظر دارد.

ترامپ تحت تاثیر پمپئو و اوبرایان سیاست فشار حداکثری علیه ایران را اتخاذ کرده است

لوب افزود: نیروهای مختلفی در داخل و خارج از ایالات متحده سیاست تغییر حاکمیت ایران یا فروپاشی آن را دنبال می‌کنند که طبیعی است که قربانیان این امر مردم ایران باشند‌. از آنجا که تندورهای ضدایرانی مانند وزیر خارجه آمریکا  و مشاور امنیت ملی اوبراین در اطراف ترامپ حضور دارند، ترامپ تحت تاثیر آن‌ها تصمیم دارد سیاست “حداکثر فشار” را دنبال کند تا با این کار یا به هدف تندروها برسد یا تلاشش منجر به مذاکره‌ای با ایران شود.

هر کسی پیروز انتخابات آمریکا باشد به دنبال توافقنامه گسترده‌تری در رابطه با امنیت منطقه خواهد بود

این تحلیلگر آمریکایی اضافه کرد: اگر یک انتخابات آزاد و عادلانه در ماه نوامبر برگزار شود که به طور جدی مورد تردید قرار دارد و اگر نامزد دموکرات برنده شود، من انتظار دارم که ایالات متحده سعی کند دوباره برجام جدیدی را معرفی کند، اگرچه هر کسی که پیروز شود احتمالاً به دنبال توافقنامه گسترده‌تری در رابطه با منطقه امنیت منطقه است.

در صورت انتخاب مجدد ترامپ روابط اروپا و آمریکا بدتر خواهد شد

وی گفت: اگر انتخاباتی صورت نگیرد یا ترامپ مجدداً انتخاب شود، فرض من این است که آمریکا تلاش خود را برای نابود کردن برجام  ادامه خواهد داد که در این صورت خیلی چیزها نیز وابسته به آن خواهد بود، در این صورت روابط اروپا و آمریکا هم بدتر خواهد شد. تصور می‌کنم چنین اتفاقی به سمت افزایش تنش‌ها و درگیری ادامه یابد و احتمالاً با هرگونه تحرکی با نوعی از درگیری نظامی به اوج خود برسد.

خبرنگار نشریه لوبلاگ در گفت‌وگو با ایلنا: برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در ماه نوامبر جای تردید دارد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *