ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

خبرنگار نشریه لوبلاگ در گفت‌وگو با ایلنا: ایران در روزهای باقی مانده از دولت ترامپ محتاط باشد

1 دقیقه خوانده شده
خبرنگار نشریه لوبلاگ در گفت‌وگو با ایلنا: ایران در روزهای باقی مانده از دولت ترامپ محتاط باشد

خبرنگار نشریه لوبلاگ ترور دانشمند ایرانی را اقدامی جنایتکارانه دانست و گفت: هدف اسراییل و دولت فعلی آمریکا، سخت کردن کار برای بایدن برای بازگشت به برجام است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایلنا؛ جیم لوب (Jim Lobe) روزنامه‌نگار حوزه سیاست خارجه نشریه لوبلاگ است. وی به صورت تخصصی در حوزه سیاست خارجی آمریکا و نیروی نظامی کار کرده است.

ترور دانشمند ایرانی اقدامی جنایتکارانه است

لوب در گفتوگو با ایلنا در مورد ترور دانشمند ایرانی گفت: این اقدام جنایتکارانه و ترور دانشمند ایرانی اقدامی محکوم است. اتحادیه اروپا کشتن دانشمند هسته ای ایران را “عملی جنایتکارانه” دانست و آن را شدیدا محکوم کرد.

ایران باید در روزهای باقی مانده از دولت ترامپ محتاط باشد

این روزنامه نگار برجسته در مورد واکنش احتمالی ایران به ترور دانشمند ایرانی گفت: من فکر می کنم اگر ایران با روشی نظامی که در آن مردم کشته می شوند مقابله به مثل کند و کشتن دانشمند ایرانی را تلافی کند  ، یک خطر بزرگ جنگ وجود دارد. تحت هر شرایطی جنگ بسیار خطرناک خواهد بود ، به ویژه در روزهای آینده تا زمانی که ترامپ هنوز در قدرت است. هر واکنشی از سوی ایران می تواند خطرناک باشد و باید در این روزها بسیار محتاط بود.

هدف اسرائیل سخت کردن کار برای بایدن است

وی هم چنین در مورد آینده روابط میان ایران و آمریکا گفت: هدف اسراییل و دولت فعلی آمریکا سخت کردن کار برای بایدن، رئیس جمهور منتخب برای بازگشت به برجام است.

نتانیاهو و ترامپ می‌توانند اوضاع را بدتر کنند

جیم لوب افزود: من فکر می کنم پیش بینی چگونگی اوضاع و روابط میان ایران و آمریکا پس از روی کار آمدن بایدن بسیار دشوار است زیرا هم نتانیاهو و هم ترامپ می توانند اوضاع را تا ۲۰ ژانویه بسیار بدتر کنند.

وی گفت: امیدوارم که بایدن بتواند برخی اقدامات اولیه را انجام دهد تا شرایط را به سمت کاهش تنش میان ایران و آمریکا سوق دهد.

خبرنگار نشریه لوبلاگ در گفت‌وگو با ایلنا: ایران در روزهای باقی مانده از دولت ترامپ محتاط باشد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *