چ٫ فروردین ۸ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

حمایت بسیج رسانه خراسان جنوبی از خبرگزاری شبستان

1 دقیقه خوانده شده
حمایت بسیج رسانه خراسان جنوبی از خبرگزاری شبستان

به دنبال انتشار گزارش «پاسخ نمی دهم به هر که می خواهید بگویید» در خبرگزاری شبستان، بسیج رسانه خراسان جنوبی پیگیر برخورد نامناسب یکی از روسای اتحادیه های صنفی استان با خبرنگار این رسانه شد و رئیس اتاق اصناف نیز قول پیگیری این موضوع را داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرگزاری شبستان؛ خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی به دنبال رسالت کار خبری خود و بر اساس تقاضاهای مردمی، اقدام به تهیه گزارشی از بازار لوازم خانگی با تیتر «پاسخ نمی دهم به هر که می خواهید بگویید / چشم سازمان صمت روشن! » در شهرستان بیرجند کرد.

خبرنگار شبستان پس از بررسی های میدانی و انجام مصاحبه‌های مردمی و گفتگو با فروشندگان، برای گرفتن پاسخ به سراغ «رئیس اتحادیه لوازم خانگی استان» رفت که وی در ارتباط تلفنی، حاضر به پاسخگویی نشد و در پاسخ به مشکلات مطرح شده تنها به این جمله که «پاسخ نمی دهم به هر کس می خواهید بگویید» استناد کرد.

این گزارش پس از انتشار بر خروجی خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی، ضمن بازنشر در رسانه‌های مختلف مکتوب و برخط استان، در بسیاری از کانال‌های خبری نیز دست به دست شد.

اما آنچه که حایز اهمیت است، رئیس بسیج رسانه استان خراسان جنوبی در نامه‌ای خطاب به رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی، از پاسخ نامناسب و نامسئولانه رئیس اتحادیه لوازم خانگی استان گلایه و اعلام کرده است: به نظر می‌رسد ناآشنایی برخی مسئولین به حوزه اختیارات و وظایف مطبوعات و رسانه‌ها، سبب شده که در برخورد با خبرنگاران و رسانه‌ها که به نمایندگی از مردم،‌ پیگیر مطالبات آنها هستند، برخوردهایی خارج از شان مسئولیتی خود انجام دهند.

لذا سازمان بسیج رسانه استان این آمادگی را دارد که کارگاه آموزشی «آشنایی با قانون مطبوعات» و «قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات» را برای روسای اتحادیه های زیر مجموعه اتاق اصناف برگزار کند.

همچنین بسیج رسانه استان خراسان جنوبی پیشنهاد کرده است که برای رئیس اتحادیه مذکور، این آموزش‌ها به صورت اختصاصی ارائه شود.

از دیگر سو «رضا علیزاده» رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی قول پیگیری این برخورد ناشایست را داد.

حمایت بسیج رسانه خراسان جنوبی از خبرگزاری شبستان

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *