ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

توهین نشریه فرانسوی به پیامبر اعظم(ص)، رفتاری پلید در پوشش رسانه است

1 دقیقه خوانده شده
توهین نشریه فرانسوی به پیامبر اعظم(ص)، رفتاری پلید در پوشش رسانه است
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توهین به مقدسات مسلمانان با برنامه ریزی سیاسی و با هدفی بسیار کثیف و پلید رقم خورده است، زیرا هتک حرمت و توهین به مقدسات و رنجاندن افراد نمی‌تواند کار یک انسان باشد و در هیچ قالب انسانی جای نمی‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در خبرگزاری «میزان» طی سخنانی پیرامون اهانت مجله «شارلی ابدو» به ساحت مقدس «پیامبر اعظم (ص)» گفت: در جهان هزاران هزار رسانه و خبرنگار وجود دارد، فصل مشترک تمامی رسانه‌های جهان حفظ حرمت انسان‌ها و بزرگداشت انسانیت است. به شخصه ندیده‌ام رسانه‌ای نیت، هدف و امکانات خود را بر مبنای تحقیر هویت انسان‌ها و تخریب جایگاه آنان و همچنین توهین به مقدسات پایه‌گذاری نماید.

وی با اشاره به رنجش جامعه مسلمان جهان پیرامون اهانت اخیر مجله فرانسوی و بدسابقه «شارلی ابدو» اضافه کرد: قاعدتا کارکرد این توهین نه رسانه‌ای است و نه ماهیت و هدفی رسانه‌ای دارد، این اقدام موهن تماما ماموریتی است که به این افراد داده شده است.

محمد خُدادی در همین راستا ادامه داد: توهین به مقدسات مسلمانان با برنامه ریزی سیاسی و با هدفی بسیار کثیف و پلید رقم خورده است، زیرا هتک حرمت و توهین به دردانه آفرینش که نماد وحدت مسلمانان جهان و مورد احترام همه انسان‌های آزاداندیش در کره خاکی است، نمی‌تواند کار یک انسان و یک نشریه باشد و در هیچ قالب انسانی و اخلاقی جای نمی‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اهانت به جایگاه والای «پیامبر اعظم (ص)» را نباید به حساب جامعه رسانه‌ای در جهان گذاشت، اظهار کرد: من معتقدم اهانت به جایگاه والای «پیامبر (ص)» را نباید به حساب جامعه جهانی رسانه گذاشت، این اقدام رفتاری پلید در پوشش رسانه است، محکومیت این موضوع در ذات عمل نهفته و ماموریت آن نیز کاملا مشخص است، ماموریت این عمل موهن ایجاد انشقاق و بدبینی و درگیری در فضای کرونا زده جهانی است.

خدادی منافع حرکت موهن مجله زرد فرانسوی را اینگونه تشریح کرد: منافع این اقدام کثیف کاملا مشخص است، بدون شک تنها کسی که از این اقدام سود می‌برد رژیم صهیونیستی است، صهیونیست‌ها در جایی موشک پرتاب کرده و جسم انسان‌ها را هدف می‌گیرند و در چنین اقدام موهنی بر روح و روان انسان‌ها ضربه می‌زنند.

وی در همین راستا ادامه داد: شلیک به مقدسات و آزردن انسان‌ها، شلیک به باور‌های انسانی است که هیچ منفعتی جز تخریب انسانیت و اخلاص ندارد، این اقدام تنها و تنها ماموریت یک جناح در دنیا است و آن جناح رژیم صهیونیستی است. این اقدام نه تنها محکوم است بلکه ماهیت انسانی هم ندارد، این جریان یک ماموریت سیاسی با اهداف مشخص است و مطمئن باشید که نتایج آن به ضرر خود صهیونیست‌ها خواهد بود.

خدادی خاطرنشان کرد: مطمئن باشید که هیچ انسانی در جهان از توهین به مقدسات انسان‌ها خوشحال نمی‌شود، زیرا جزو صفات انسانی نیست، قطعا این اقدام موهن جزوی از آزادی بیان هم نیست، زیرا باور هر انسانی جزوی از حریم شخصی او محسوب می‌شود و توهین به این باور و تخریب این حریم، تجاوز به حقوق انسان‌ها است.

توهین نشریه فرانسوی به پیامبر اعظم(ص)، رفتاری پلید در پوشش رسانه است

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *