ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

تریبون رسانه‌ای در یزد راه‌اندازی می‌شود

1 دقیقه خوانده شده

فرماندار یزد با پیشنهاد خبرنگار فارس از ایجاد تریبون رسانه ای در سطح شهر برای مقابله با افزایش شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: کاهش شیوع کرونا مستلزم همکاری تمام عناصر مدیریتی و اجتماعی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرگزاری فارس؛ سیدمحمد رستگاری در جلسه هم اندیشی با اصحاب رسانه استان با اشاره به نقش رسانه‌ها در فرهنگ سازی و آموزش شهروندی برای جلوگیری از گسترش بیماری کرونا، اظهار کرد: توسعه فرهنگی و مشارکت عمومی لازمه کاهش و قطع چرخه شیوع کرونا در استان یزد و کشور است.

وی در پاسخ به پیشنهاد خبرنگار فارس به منظور ایجاد تریبون رسانه‌ای در سطح شهر و ارتباط مستقیم مردم با خبرنگاران، افزود: این اقدام نیازمند همبستگی بین رسانه‌های استان است و فرمانداری یزد تمام قد از شکل گیری این تریبون رسانه‌ای حمایت می‌کند.

فرماندار یزد با اشاره به اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در استان و این‌که تصمیم‌های زمان بحران ۱۰۰ درصد درست نیست، گفت: قصد ستاد استانی مقابله با کرونا در تصویب دستورالعمل‌های مختلف برخورد با بازاریان و کسبه نیست، با این وجود نواقص محدودیت‌ها را شناسایی و برطرف خواهیم کرد.

رستگاری با بیان این‌که سهل انگاری مردم در جلوگیری از کرونا باعث بحرانی شدن وضعیت بیماری و اعمال محدودیت‌های سختگیرانه در استان شده است، تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند در همراهی کردن مردم برای اجرای بهتر محدودیت‌ها و قطع کامل زنجیره بیماری کرونا نقش موثری ایفا کنند.

وی اظهار کرد: طی دوهفته اخیر ۲۰۰ تیم گشت مشترک همراه با بازرسین بهداشت، اتاق اصناف، اماکن و فرمانداری سه هزار و ۸۸۱ بازرسی انجام دادند که منجر به پلمپ ۴۴۶ واحد متخلف شده است.

فرماندار یزد از ایجاد قرارگاه‌های مختلف در محلات شهر یزد خبر داد و افزود: این قرارگاه‌ها به صورت عملیاتی در محلات مختلف تشکیل و قرار است با هماهنگی هلال احمر، پزشکان بسیجی ودیگر نهادهای اجتماعی و فرهنگی، محلات را از نظر درمان و بهداشت تحت کنترل قرار دهند.

محسن دهقان، رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری یزد نیز در این نشست گفت: برای ایجاد محدودیت‌ها جلساتی با حضوراتاق اصناف، روسای اتحادیه ها، معتمدین بازار تشکیل شده و وضعیت کرونای استان به گونه‌ای است که نمی‌توان برای هر صنف نسخه‌ای جداگانه پیچید.

وی افزود: مردم باید با تغییر شیوه زندگی با کرونا زندگی مسالمت آمیزی را آغاز کنند و کسبه با تغییر روش‌های کسب و کار و روی آوردن به کسب و کارهای اینترنتی اوضاع کرونایی را سپری کنند.

تریبون رسانه‌ای در یزد راه‌اندازی می‌شود

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *