پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

تربیت خبرنگار در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت

1 دقیقه خوانده شده
تربیت خبرنگار در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از تربیت دانش‌آموزان خبرنگار ذیل سازمان دانش آموزی خبر داد و گفت: احساس مسئولیت، نقادی، مطالبه‌گری و… را در دانش آموزان نهادینه خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از سایت رادیو گفت و گو؛ علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در بخش “باسخنگویان” در برنامه زنده “رویداد” با اشاره به اقدامات عملیاتی حوزه پرورشی و فرهنگی در وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: دو برنامه تحولی وزارت آموزش و پرورش در دستور کار وزارتخانه است و ما ۵ برنامه را در قالب دو بسته تحولی دنبال می‌کنیم.
وی افزود: بسته تحولی نخست تحت عنوان هر دانش‌آموز یک بسته تحولی است که یکی از بهترین اقدامات نقش‌پذیری دانش‌آموزان است.
کاظمی ادامه داد: حداقل هر دانش آموز یک نقش اجتماعی و یک تشکل را در دستور کار دارد و وقتی دانش‌آموز نقش می‌پذیرد و مسئولیتی را دنبال می‌نماید، درپی آنست که اطلاعات و آگاهی پیدا کند و وظایف خود را بدرستی اجرایی نماید.
وی حرف پذیری همسالان از یکدیگر را بهترین روند برای اجرای چنین برنامه‌هایی دانست و تصریح کرد: ما در سازمان دانش‌آموزی این مهم را در قالب سه برنامه دنبال می‌کنیم که یکی از آن‌ها ایجاد شبکه بزرگ خبرنگاران پانا با استفاده از ظرفیت خبرگزاری پانای سازمان دانش آموزی است.
کاظمی ادامه داد: در وهله اول در هر استان تلاش داریم ۱۰ خبرنگار پانا تربیت کنیم که ۵ خبرنگار در حوزه پسران و ۵ خبرنگار نیز در حوزه دختران در سطح استان‌ها هستند و سپس ۷۵۰ منطقه آموزش و پرورش را در دستور کار داریم تا حداقل سه خبرنگار دختر و سه خبرنگار پسر را تربیت نماییم.
وی تصریح کرد: حوزه خبری و خبررسانی یکی از بهترین ابزارهای تربیتی است و کسی که در این حوزه کار می‌کند، حساسیت، مسئولیت پذیری، آگاهی و اعتماد به نفس بالایی دارد.
کاظمی اضافه کرد: در فاز سوم نیز تلاش داریم با “شعار هر مدرسه یک خبرنگار”، و “هر کلاس یک خبرنگار” می‌رویم تا شبکه خبرگزاری را در راستای ایجاد موقعیت‌های تربیتی تقویت کنیم.
این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش در خصوص شبکه بزرگ دانش آموزی در آموزش و پرورش که نیروی انسانی خبری را برای آینده تربیت می‌نماید، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی تربیت مدرس و اساتید خبرنگاری را در دستور کار داریم و حدودا ۶۰ استاد برجسته را انتخاب کردیم و از بهترین اساتید بهره برده‌ایم.
کاظمی اضافه کرد: در گام دوم تلاش داریم خبرنگاران استانی را آموزش دهیم و این یکی از سه برنامه ماست.
وی افزود: مجلس دانش آموزی فضایی تعاملی ایجاد می‌کند و دانش آموزان ورود یافته در این طرح، فضای آموزش و پرورش را در بخش‌های مختلف نقد و تحلیل می‌کنند.
کاظمی در ادامه این مصاحبه رادیویی تصریح کرد: همچنین احساس مسئولیت، نقادی، مطالبه‌گری و… را در دانش آموزان نهادینه خواهیم کرد.

تربیت خبرنگار در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *