ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

تراژدی رومینا و بازتاب مغرضانه رسانه‌های معاند

1 دقیقه خوانده شده
تراژدی رومینا و بازتاب مغرضانه رسانه‌های معاند

امروز باید بیش از گذشته بشناسیم دست‌هایی را که از فضای مجازی به سوی ما دراز شده تا عقاید و احساسات‌مان را تحت تأثیر قرار بدهد، و ما را از دین، وطن و اصالت گریزان کند و سرانجام وقتی طعمه خود را به مرز نابودی کشاند طوری رفتار کند که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است، چیزی شبیه تراژدی رومینا.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه  و به نقل از ایکنا؛ متأسفانه خبر حوادث جزء جدانشدنی اخباری است که روزانه منتشر می‌شود. در روزهای اخیر اما، یکی از همین اخبار حوادث به پروپاگاندا و بازنشری بیش از حد و اندازه سایر اخبار حوادث رسیده و رسانه‌های بین‌المللی، معاندین خارج‌نشین و رفقای داخلی‌شان، آن را بهانه‌ای ساخته‌اند تا خرده‌گیری کنند.
داستان مربوط به رومینای ۱۳ ساله است که از طریق فضای مجازی مورد اغوای مردی به نام بهمن قرار گرفت و به خیال ازدواج از خانه و خانواده‌ خویش فراری شد و تصاویر مشترکش را از طریق فضای مجازی علنی کرد؛ تا اینکه بالاخره پدر با پیگیری قضایی توانست فرزند ۱۳ ساله‌اش را پیدا کند اما در پایان می‌افتد آن اتفاق که نباید …
حالا کفتارهای رسانه‌ای که انگار منتظر چنین سوژه‌ای بودند، دست به کار شدند، عده‌ای که پیش از این مخالف به اصطلاح «کودک همسری» بودند حالا سنگ کمبود آزادی را به سینه می‌زنند. عده‌ای که «عقد موقت» را از شاخصه‌های تفرقه برمی‌شمردند از باب دوستی با قربانی درآمده‌اند و عده‌ای دیگر همانند ربع پهلوی که دلشان از جای دیگری پر است قوانین اسلامی را عامل این اتفاق دانسته و آن را «واپس‌گرایانه» می‌نامند! گویا سکوت سنگینشان را از یاد برده‌اند آنجا که بیژن ابراهیمی، تبعه ایرانی‌الاصل انگلیس، جلوی درب منزلش به قتل رسید و سوزانده شد و دادگاه بریستول، تنها چهار سال حبس را برای استفان نورلی قاتل صادر کرد.
اما بی‌انصاف‌تر از تمام گروه‌هایی که برشمردیم، کسانی هستند که با استفاده از عبارت «قتل ناموسی» کوشیدند به افراد مذهبی و اسلام‌گرا برچسب خشونت با فرزند بزنند؛ در حالی که محبت به فرزند، آن هم فرزند دختر، از سفارشات مؤکد دین مبین اسلام است.
در حدیثى می‌خوانیم که به پیامبر(ص) خبر دادند خدا به او دخترى داده است، ناگهان نگاه به صورت یارانش کرد، دید آثار ناخشنودى در آنها نمایان شد؛ پیامبر(ص) فورا فرمود: «این چه حالتى است در شما می‌بینم، خداوند گلى به من داده آن را می‌بویم، و اگر غم روزى او را می‌خورید، روزیش با خدا است.»(تفسیر نمونه، ج‏۱۱، ص: ۲۷۵ – ۲۷۶) و همچنین در حدیثی فرمود: «هر کس خرجى سه دختر یا سه خواهرش را بدهد بهشت بر او واجب است. پرسیدند: اى رسول خدا، خرج دو نفر را نیز؟ فرمود: بله و دو نفر. گفتند: اى رسول خدا و یک نفر؟ فرمود: و یک نفر.» (الکافی (ط – الإسلامیه)، ج‏۶، ص: ۶)
پیامبر اسلام(ص) آنقدر به دخترش احترام می‌گذاشت که مردم تعجب می‌کردند، با تمام مقامى که داشت، دست دخترش را می‌بوسید، و به هنگام بازگشت از سفر نخستین کسى را که دیدار می‌کرد، دخترش فاطمه(س) بود، و به عکس هنگامى که می‌خواست به سفر برود آخرین خانه‏‌اى را برای خداحافظى می‌رفت، خانه فاطمه(س) بود.(تفسیر نمونه، ج‏۱۱، ص: ۲۷۵)
خداوند در آیه ۴۹ سوره شوری از دختر با عنوان زیبای هدیه الهی یاد می‌کند. هدیه‌ای که انسان‌ها باید از داشتنش خوشحال شوند.
در حدیث دیگرى از پیامبر(ص) می‌خوانیم‏: «کسى که بازار می‌رود و هدیه‌اى براى خانواده خود می‌خرد وقتی بخواهد هدیه را بین فرزندانش تقسیم کند نخست باید به دختر و بعد به پسران بدهد، چراکه هر کس دخترش را شاد و مسرور کند چنان است که گویى کسى از فرزندان اسماعیل(ع) را آزاد کرده باشد». (تفسیر نمونه، ج‏۱۱، ص: ۲۷۶)
و همچنین فرمود: «خداوند تبارک و تعالى به زنان مهربانتر از مردان است. هیچ مردى نیست که زنى از محارم خود را خوشحال کند، مگر اینکه خداوند متعال در روز قیامت او را شادمان گرداند.» (الکافی (ط – الإسلامیه)، ج‏۶، ص: ۶)
آری امروز باید بیش از گذشته بشناسیم دست‌هایی را که از فضای مجازی به سوی ما دراز شده تا عقاید و احساسات ما را تحت تأثیر قرار بدهد، و ما را از دین، وطن و اصالت گریزان کند و سرانجام وقتی طعمه خود را به مرز نابودی کشاند طوری رفتار کند که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است، چیزی شبیه تراژدی رومینا.
به قلم حنانه سفرگر

تراژدی رومینا و بازتاب مغرضانه رسانه‌های معاند

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *