پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

به مدت یک هفته؛ بازدید از برج آزادی برای خبرنگاران رایگان است

1 دقیقه خوانده شده

رئیس مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی گفت: این مجموعه به مناسب روز خبرنگار از ۱۷ مرداد به مدت یک هفته به صورت رایگان پذیرای اهالی رسانه و خبرنگاران است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ سیدعباس عظیمی ضمن تبریک روز خبرنگار و قدردانی از زحمات آنان به عنوان حافظان تاریخ، فرهنگ و میراث‌بانان فرهنگی جامعه، هدیه فرهنگی این روز را بازدید رایگان تمامی خبرنگاران و اصحاب رسانه به همراه اعضای خانواده از این مجموعه اعلام کرد.

وی گفت: خبرنگاران، عکاسان و اصحاب مطبوعات با ارائه کارت شناسایی یا معرفی‌نامه از رسانه می‌توانند از روز جمعه ۱۷ مرداد به مدت یک هفته به صورت رایگان با حضور خانواده، از تمامی قسمت‌های مختلف برج دیدن کنند.

عظیمی افزود: علاوه بر معماری منحصر به فرد، بخش‌های داخلی برج مانند سالن ایرانشناسی، موزه شهاب سنگ، موزه عروسک‌ها، تالار آیینه، راهروی اقوام از جمله جاذبه‌های گردشگری این مجموعه است.

رئیس مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی بیان کرد: امکان بازدید از بام برج فقط در روز جمعه ۱۷ مرداد امکانپذیر است.

برج آزادی سال ۱۳۴۹ توسط حسین امانت معمار ایرانی ساخته شد و دی ۱۳۵۰ به بهره‌برداری رسید، معماری برج، تلفیقی از معماری هخامنشی، معماری ساسانی و معماری اسلامی است.

این بنا سال ۱۳۵۳ در فهرست آثار ملی ثبت شد، برج آزادی به صورت یک یادمان ساخته شده است، مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی متشکل از چند بخش در طبقه تحتانی برج قرار دارد و شامل موزه، کتابخانه، سالن دانستنی‌ها، سالن ایرانشناسی، نگارخانه، سالن اجتماعات و سالن برگزاری کنسرت موسیقی و نمایش است.

مجموعه فرهنگی برج آزادی با ۵ هزار متر مربع دربرگیرنده برج اصلی نیز هست، امسال پنجاهمین سال فعالیت این مجموعه است.

به گزارش ایرنا، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. شورای فرهنگ عمومی هفدهم مرداد ماه هر سال را به همین مناسبت، به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

به مدت یک هفته؛ بازدید از برج آزادی برای خبرنگاران رایگان است

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *