ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

برگزاری مراسم حضوری روز خبرنگار بعید است

1 دقیقه خوانده شده
برگزاری مراسم حضوری روز خبرنگار بعید است

مدیر خانه مطبوعات استان زنجان با بیان اینکه طبق آخرین آمار ۲۹۴ اثر به جشنواره مطبوعات ارسال شد، گفت: در بخش اصلی ۲۶۳ اثر و در بخش موضوعی ۳۱ اثر به این جشنواره ارسال شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرگزاری فارس؛ یوسف ناصری اظهار کرد: فراخوان ششمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان به همت خانه مطبوعات و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان منتشر شد.

مدیر خانه مطبوعات استان زنجان با بیان اینکه این جشنواره به دو بخش اصلی و موضوعی تقسیم شده و خبرنگاران می‌توانستند آثار خود را در این دو بخش به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، گفت: بخش اصلی شامل مقاله، یادداشت و سرمقاله، عکس، خبر، گزارش، مصاحبه، تیتر، طراحی و صفحه‌آرایی، طنز مکتوب و طرح و کاریکاتور است و از سوی دیگر بخش موضوعی جشنواره شامل موضوعات جهش تولید، حقوق شهروندی، حجاب و عفاف، مسائل جوانان، ایثار و شهادت با موضوعیت شهید قاسم سلیمانی و مدافعان سلامت، چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی، آب و محیط زیست و در نهایت خانواده و سبک زندگی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از شروط شرکت در این جشنواره بازه زمانی انتشار آثاری بود که از ابتدای تیرماه ۹۸ تا ۳۱ خرداد ۹۹ در رسانه‌ها منتشر شده بود، اضافه کرد: طبق آخرین آمار ۲۹۴ گزارش به این جشنواره ارسال شد.

ناصری با بیان اینکه در بخش اصلی ۲۶۳ اثر و در بخش موضوعی ۳۱ اثر به این جشنواره ارسال شد، اضافه کرد: بیشترین اثر ارسال شده در بخش گزارش با ۶۴ اثر و کاریکاتور با کمترین اثر بوده است.

مدیرخانه مطبوعات استان زنجان با اشاره به اینکه آثار رسیده در این بخش‌ها به صورت جداگانه در بخش خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و مطبوعات و نشریات داوری خواهد شد، تصریح کرد: داوری آثار طبق فراخوان انجام خواهد شد و در صورتی که آثار در برخی از بخش‌ها به حد نصاب نرسد، به صورت تجمیعی داوری می‌شود.

وی گفت: مثل سنوات گذشته، داوری آثار از طریق مرکز برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت ارشاد است و انتخاب نیز توسط آنها انجام می‌شود.

ناصری در ارتباط با جشنواره رسانه و کرونا نیز گفت: نتایج این جشنواره هم که چند ماه قبل برگزار شد، در روز خبرنگار اعلام خواهد شد.

مدیرخانه مطبوعات زنجان درباره برگزاری جشن روز خبرنگار نیز گفت: امسال برگزاری مراسم حضوری روز خبرنگار بعید به نظر می‌رسد چون شرایط استان به لحاظ کرونا اصلا مناسبت نیست.

وی تصریح کرد: اما جوایز برندگان جشنواره با ساز و کاری که در خانه مطبوعات اندیشیده خواهد شد به دست برگزیدگان می‌رسد.

برگزاری مراسم حضوری روز خبرنگار بعید است

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *