پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

برخورداری بیش از ۲ هزار هنرمند از تسهیلات صندوق اعتباری هنر در قالب پویش همرسانی

1 دقیقه خوانده شده
سیدزاده گفت: حمایت از هنرمندان مستعد و کمتر شناخته شده که از طریق همرسان های ما به صندوق اعتباری هنر معرفی شوند از محوری ترین اهداف صندوق است.
برخورداری بیش از ۲ هزار هنرمند از تسهیلات صندوق اعتباری هنر در قالب پویش همرسانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر؛ مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص یکی از هنرمندان موسیقی نواحی گفت: در صندوق اعتباری هنر طی این دوره ۴ ساله تلاش کردیم تا اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه سراسر کشور عادلانه از خدمات این صندوق برخوردار شوند. باور قلبی من این است که سلبریتی های واقعی در استان ها هستند.

وی در ادامه افزود: یکی از دستاوردهای صندوق سفر به بیش از ۲۰ استان و دیدار مستقیم و خارج از تشریفات اداری با بیش از ۴ هزار هنرمند بود. هدف سفرهای حمایتی پیگیری مطالبات هنرمندان و آگاهی آنان از خدمات صندوق بود.

سیدزاده ابراز داشت: کشور ایران از نظر فرهنگی بسیار متنوع است. متأسفانه در بحث توزیع امکانات در مناطق مختلف کشوربا کاستی هایی روبرو هستیم.هنرمندان مستعد زیادی در گوشه و کنار کشور زندگی می کنند که نیازمند یاری برای ادامه راه هستند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه گفت: اطلاعات قابل استناد و منظمی در خصوص هنرمندان نواحی و سایر هنرمندان مستعد استانی وجود نداشت تا بتوانیم از آنها حمایت های لازم در چارچوب مقررات صندوق و امکانات انجام دهیم. از این رو از سال ۹۷ شبکه همرسان ها را راه اندازی کردیم.

وی با اشاره به اهداف این پویش و اقدامات صورت گرفته در این خصوص گفت: پویش سراسری همرسانی، شناسایی و شنیدن صدای هنرمندان با همراهی خود آنان و همرسانی برای معرفی خدمات صندوق اعتباری هنر و جلب توجه و همراهی مسئولان، دولتمردان، اصحاب فرهنگ و هنر و عموم جامعه نسبت به مشکلات و دغدغه های هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران سراسر کشور است که بارها از طریق رسانه ها اعلام کرده ایم. خوشبختانه درسراسر استان ها همرسان های صندوق فعال هستند و هنرمندان زیادی به صندوق معرفی شده اند. بطور مثال در حوزه بیمه درمان تکمیلی با معرفی همرسان ها بیش از ۲ هزار هنرمندی که امکان پرداخت حق بیمه را نداشتند بطور رایگان از خدمات صندوق بهره مند شدند. یا در جریان زلزله سرپل ذهاب و سیل استان های لرستان، سیستان و بلوچستان و… توانستیم هنرمندان آسیب دیده را شناسایی کنیم.

سیدزاده در خصوص اقدامات انجام شده برای حسن سمندری هنرمند موسیقی نواحی گفت: پس از اطلاع از وضعیت ایشان از طریق رایزنی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان بررسی های لازم انجام شد. مقرر شد تسهیلات بلاعوض به این هنرمند پرداخت شود و از خدمات کمک مستمری نیز بهره مند شوند براین اساس از سوی صندوق ماهیانه مقرری دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در پایان گفت: متاسفانه جامعه فرهنگ و هنر بیشترین آسیب را از شرایط کرونا دید. وضعیت معیشتی اعضا را می دانیم. سال گذشته با پیگیری های مکرر توانستیم با جذب منایع مالی از سازمان برنامه و بودجه کشور طی دومرحله کمک هرینه بیماری ایام کرونا به اعضا پرداخت کنیم.

علی رغم اینکه تاکنون بودجه ای از وزارت ارشاد دریافت نکردیم اما حق بیمه تأمین اجتماعی و سرانه درمان فصل بهار اعضا را متقبل شدیم.درصدد هستیم در صورت تأمین منابع مالی مجدد از اعضای تحت پوشش حمایت کنیم.

برخورداری بیش از ۲ هزار هنرمند از تسهیلات صندوق اعتباری هنر در قالب پویش همرسانی

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *