پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

بخشنامه مهم معاون اول رئیس جمهوری درخصوص الزام دستگاه‌های اجرایی به ارسال آگهی‌های دولتی از طریق سامانه جامع رسانه‌ها

1 دقیقه خوانده شده
با بخشنامه معاون اول رئیس جمهور؛ پایگاه های خبری و نشریات الکترونیکی مشمول دریافت آگهی دولتی شدند.
بخشنامه مهم معاون اول رئیس جمهوری درخصوص الزام دستگاه‌های اجرایی به ارسال آگهی‌های دولتی از طریق سامانه جامع رسانه‌ها
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین؛ مطابق بخشنامه ابلاغی معاون اول محترم رئیس‌جمهوری، تمامی دستگاه‌های اجرایی می‌بایست آگهی‌های مورد نظر خود را برای درج در رسانه‌ها، از طریق سامانه جامع رسانه‌های کشور به اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در تهران و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها ارسال نمایند.
جزئیات بیشتر به شرح زیر است:

بخشنامه به تمامی معاونت‌ها، سازمان ها و موسسات دولتی، استانداری های سراسر کشور، نهادهای انقلاب اسلامی و نهادهای کشوری و لشگری

در اجرای بند (۵) از ماده (۲) قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوب سال ۱۳۶۵، در خصوص تعیین ضابط تمرکز، توزیع و نشر «انواع آگهی‌های دولتی» مقتضی است تمامی دستگاه‌های اجرایی (براساس تعریف ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری با رعایت استثنائات ماده ۱۷ قانون موصوف) آگهی‌های مورد نظر خود را جهت درج در نشریات، حداقل سه روز قبل از موعد چاپ، بدون ذکر نام نشریه و تنها با تعیین زمان انتشار و تعداد دفعات چاپ، از طریق سامانه جامع رسانه‌های کشور به اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در تهران و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها ارسال کنند.

از آنجایی که مطابق اصلاحیه قانون مطبوعات (۱۳۷۹) نشریات الکترونیکی نیز مشمول قانون مطبوعات هستند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجاز است که عنوان تمامی آگهی‌ها را به اندازه کوچکترین کادر واحد، مطابق با نرخنامه آگهی‌های دولتی و سایر ضوابط مربوط، برای درج در نشریات (اعم از کاغذی یا اینترنتی) واجد شرایط نیز، ارسال کنند.

ذیحسابان سراسر کشور ملزم هستند حق‌الدرج تمامی آگهی ها را حداکثر ظرف مدت یک ماه، صرفا مطابق با سند «گواهی ارزش آگهی» صادره از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت نمایند. در غیر این صورت، موجب بی اعتباری اسناد پرداختی مربوط خواهد شد. این الزام شامل تمامی اعتبارات دستگاه‌های اجرایی، حتی اعتباراتی که مستثنی از قانون محاسبات عمومی هستند نیز می شود، بدیهی است آگهی های فاقد هزینه، از شمول این بخشنامه خارج است.

https://khabarnegaranvaresane.ir/?p=11792

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *