ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

بازداشت خبرنگار سی ان ان به دلیل بازتاب اعتراضات خیابانی آمریکا

1 دقیقه خوانده شده
بازداشت خبرنگار سی ان ان به دلیل بازتاب اعتراضات خیابانی آمریکا

گسترش اعتراضات خیابانی در شهر مینا پولیس آمریکا به دلیل قتل یک سیاه پوست توسط نیروهای پلیس این شهر، امروز جمعه خبرنگار شبکه سی ان ان در حین پخش زنده اعتراضات بازداشت شد. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ عمر جیمنز و تیم همراه وی در زمان آنلاین پخش اعتراضات شهر مینا پولیس توسط نیروهای پلیس مورد بازداشت قرار گرفت.

پلیس ایالت مینا سوتا می‌گوید به این علت خبرنگار شبکه سی ان ان مورد بازداشت قرار گرفته است زیرا وی به دستورات حرکت کن و اینجا نه ایست توجه نکرد.

به گزارش شبکه سی ان ان، عمر جیمنز درست در زمانی که داشت به صورت زنده گزارش پخش می کرد توسط نیروهای پلیس بازداشت شده است.

دستگیری خبرنگار شبکه سی ان ان باعث نارضایتی فوری خبرنگاران و بینندگان این شبکه شد و تیم والز رئیس دولت محلی میناسوتا بزودی از این واقعه عذرخواهی کرد و آن را “کاملاً غیرقابل قبول” خواند.

جیمنز کمی بیش از یک ساعت بازداشت بعد آزاد شد، اگرچه هنوز مشخص نیست که همکاران وی هنوز تحت بازداشت قرار دارند یا خیر؟

در پی ادامه اعتراضات خیابانی به قتل یک سیاه پوست دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه معترضان در شهر مینه پلیس ایالت مینا سوتا را اوباش دانست و تهدید کرد، هدف تیراندازی نیروهای پلیس و ارتش قرار خواهند گرفت.

ترامپ در توئیت دیگری نوشت که نمی‌تواند تنها نظاره گر رخدادهای شهر مینه پلیس باشد.

وی همچنین معترضان را تهدید به تیراندازی از سوی پلیس و ارتش کرد.

همزمان با آشوب‌های گسترده در سراسر آمریکا در اعتراض به کشته شدن یک سیاهپوست از سوی پلیس میناپولیس، صدها تن از نیروهای گارد ملی این کشور روز جمعه برای سرکوب اعتراض‌ها و جلوگیری از گسترش بیشتر هرج و مرج و آشوب، به این شهر بزرگ ایالت مینا سوتا اعزام شده‌اند.

بازداشت خبرنگار سی ان ان به دلیل بازتاب اعتراضات خیابانی آمریکا

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *