ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

ایرنای خراسان رضوی؛ رسانه برتر در حوزه جهاد کشاورزی شد

1 دقیقه خوانده شده
ایرنای خراسان رضوی؛ رسانه برتر در حوزه جهاد کشاورزی شد

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در مشهد از سوی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی به عنوان رسانه برتر این حوزه و خبرنگار کارشناس ایرنا به عنوان پرکارترین و موثرترین خبرنگار تخصصی بخش کشاورزی استان معرفی و طی مراسمی تقدیر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی روز دوشنبه در مراسمی همزمان با هفته دولت و حضور اصحاب رسانه، نتیجه بررسی های این سازمان را از عملکرد رسانه‌های فعال در استان پیرامون فعالیتهای انعکاس خدمات و تحولات بخش کشاورزی و زیربخشهای آن و تاثیر اطلاع‌رسانی خبری آنها تشریح کرد.

رییس روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در این مراسم رسانه‌ها و خبرنگاران را بازوان اصلی و بی‌بدیل اطلاع‌رسانی توصیف و بیان کرد: ظرف چهار ماه نخست امسال با وجود بحران شیوع ویروس همه‌گیر کرونا و محدودیتهای ناشی از آن، شاهد اطلاع‌رسانی مناسب و موثر از فعالیتهای جهاد کشاورزی توسط رسانه‌های استان بوده‌ایم.

حسن رستمی گفت: ظرف این مدت دو هزار و ۱۸۲ خبر و گزارش از بخش کشاورزی خراسان رضوی در رسانه‌های استان منعکس شد که در این میان سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در خراسان رضوی با انتشار ۳۴۳ عنوان خبر بهنگام و گزارشهای جامع و موثر، با فاصله کمی و کیفی بسیار زیاد از دیگر رسانه دارنده رتبه دوم این حوزه، مقام نخست پوشش بهنگام و اطلاع‌رسانی مناسب و موثر رخدادهای بخش کشاورزی خراسان رضوی را کسب کرد.

بر این اساس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از ایرنای مشهد تقدیر کرده و رییس همراه با دیگر مدیران این سازمان در همین مراسم لوح تقدیر و سپاس از خبرگزاری جمهوری اسلامی را به “آرزو جاودانی” خبرنگار کارشناس ایرنای مشهد در حوزه جهاد کشاورزی تقدیم نمود.

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در قالب مرکز مدیریت استانی در مشهد، دفاتر خبری رسمی شهرستانهای سبزوار، تربت‌حیدریه، گناباد و بکارگیری خبرنگاران آزاد در دیگر شهرستانهای این استان ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربعی، رخدادها و تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی فرهنگی و ورزشی خراسان رضوی را در قالب تولید ماهانه افزون بر هزار و ۵۰۰ فرآورده مکتوب لحظه‌به‌لحظه شامل اخبار، مصاحبه‌ها، گزارشهای میدانی، خبری، تحلیلی و محصولات چندرسانه‌ای شامل عکس، فیلم، پادکست و اینفوگراف توسط خبرنگاران زبده خود رصد، پیگیری و در پایگاه اینترنتی اختصاصی استانی irna.ir/service/province/rkhorasan و نیز پایگاههای اینترنتی ملی “ایرنا” irna.ir و استانی سراسری irna.ir/service/province بطور ۲۴ ساعته منتشر کرده و در اختیار عموم رسانه‌ها و مردم قرار می‌دهد.

 کشاورزی مقوله‌ای بزرگ، نیازمند معرفی و تشریح بهنگام

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی همچنین در این نشست “کشاورزی” را مقوله‌ای بزرگ و نیازمند معرفی و تشریح بهنگام و مستمر تواناییها و ظرفیتهای محلی و ملی آن توصیف و بیان کرد: رسانه‌ها نقشی مهم در توسعه و ترویج فرهنگی کشاورزی و تبیین جایگاه مهم این بخش پراهمیت اقتصادی دارند.

محمدرضا اورانی افزود: باید با معرفی جنبه‌ها و جایگاه استان در این حوزه نسبت به جذب جوانان در این عرصه و نیز پایداری بهره‌برداران و جوانان روستایی در این بخش کمک کرد.

وی ادامه داد: کشاورزی از بخشهای مهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی است لذا میبایست با افزایش خوداتکایی و حمایت فعالان این بخش به ارتقاء و تثبیت جایگاه واقعی آن کمک شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این مهم نه تنها از طریق رسانه و اطلاع‌رسانی محقق و میسر می‌شود کار و فعالیت کارشناسان بخش کشاورزی را نیز تسهیل و مثمر ثمرتر می‌کند.

وی در ادامه به ۹۸۹ هزار و ۷۵۰ هکتار سطح زیرکشت محصولات زراعی و باغی آبی و دیم در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: ۷۳ درصد این سطح کشت آبی و ۲۷ درصد آن سطح زیرکشت محصولات مختلف به شیوه دیم است.

اورانی افزود: همچنین ۳۶.۷ درصد زمینهای کشاورزی این استان به کشت محصولات باغی و  ۶۳.۳ درصد آن به تولید محصولات زراعی اختصاص دارد.

وی حجم مجموع تولیدات سالانه محصولات کشاورزی خراسان رضوی را نیز هفت میلیون و ۴۷۸ هزار و ۱۱۰ تن به ارزش ۳۳۰ هزار میلیارد ریال اعلام و بیان کرد:محصولات باغی با ۱۴.۳ درصد سهم از تولید بخش کشاورزی استان، ۴۲ درصد ارزش ناخالص اقتصادی بخش کشاورزی خراسان رضوی را تشکیل می‌دهد.

رییس جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: دام، طیور و شیلات هم ۲۱.۲ درصد تولیدات بخش کشاورزی خراسان رضوی را معادل  ۳۲.۲ درصد ارزش ناخالص اقتصاد کشاورزی این استان را در اختیار دارد.

وی گفت: محصولات زراعی خراسان رضوی هم ۶۴.۵ درصد تولید کشاورزی خراسان رضوی معادل ۱۸.۸ درصد ارزش ناخالص اقتصادی این بخش را به خود اختصاص داده است.

اورانی افزود: ۶۰ درصد محصولات زیر کشت باغی و زراعی در این استان مربوط به چهار محصول راهبردی گندم، جو، زعفران و پسته است.

وی همچنین به وجود ۷۷ درصد سطح زیرکشت زعفران ایران و ۲۰ درصد سطح زیرکشت پسته کشور در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: این استان در کشت زعفران مقام نخست و در تولید پسته مقام دوم را در بین استانهای کشور دارد.

رییس جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۷۴ درصد از کل حجم تولید زعفران در ایران و ۲۵ درصد محصول پسته کشورمان حاصل زحمات کشاورزان و باغداران خراسان رضوی است بطوری که این استان در هر دو محصول رتبه نخست حجم تولید کشور را به خود اختصاص داده است.

ایرنای خراسان رضوی؛ رسانه برتر در حوزه جهاد کشاورزی شد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *