پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

امریه سربازان خبرنگار؛ درخواست آموزش و پرورش استان فارس

1 دقیقه خوانده شده
درخواست آموزش و پرورش فارس: امریه سربازان خبرنگار در آموزش و پرورش فارس

آموزش و پرورش استان فارس خواستار بکارگیری خبرنگاران مشمول خدمت سربازی در این نهاد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ رییس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان فارس، خواستار صدور مجوز بکارگیری خبرنگاران مشمول دوره خدمت ضرورت سربازی در قالب امریه در این نهاد شد.
حمیدرضا شعبانی، در آستانه روز روابط عمومی در ارتباط زنده ویدیو کنفرانس که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، بیان کرد: با توجه به محدودیت‌های موجود در جذب و بکارگیری نیروی انسانی متخصص حوزه روابط عمومی، پیشنهاد می‌شود از ظرفیت خبرنگاران رسانه‌ها که عازم دوره خدمت سربازی هستند بهره‌گیری شود.
وی افزود: با توجه به گسترش روزافزون وسایل ارتباطی همراه با فناوری روز و همچنین چالش‌های مدرن پیش روی جامعه بشری، یکی از نیاز‌های اساسی نهاد‌ها و دستگاه‌ها، به ویژه سیستم بزرگ تعلیم و تربیت برای تعیین و تبیین راهبرد کاری برای مخاطبان خود، تقویت حوزه روابط عمومی به صورت کمی و کیفی است.
رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس ادامه داد: این مهم به ویژه در ایام شیوع کرونا آنگاه که بخش‌هایی در سیستم بزرگ تعلیم و تربیت تعطیل شد و یا فعالیتشان به شدت کاهش یافت، خود را بیشترنمایان کرد، زیرا فعالیت حوزه روابط عمومی چندین برابر شد.
شعبانی، با اشاره به ضرورت تقویت نقاط قوت و رفع کاستی‌های موجود در حوزه مالی و پشتیبانی روابط عمومی، اظهار داشت: متاسفانه به دلیل عدم وجود پُست مستقل روابط عمومی و بکارگیری یک نیرو در قالب چند پُست ترکیبی در ادارات مناطق و شهرستان‌ها و حجم زیاد فعالیت‌های این حوزه ها، امکان نیل به اهداف مهم روابط عمومی از جمله مخاطب پژوهی، افکارسنجی و پوشش مناسب برنامه‌ها و فعالیت‌های ادارات آموزش‌وپرورش، مدارس، معلمان و دانش‌آموزان در سراسر کشور وجود ندارد.
وی افزود: این مساله باعث کاهش انگیزه برای تداوم فعالیت کارشناسان در این حوزه می‌شود.
رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اهمیت و ضرورت نقش و کارکرد فضای مجازی گفت: ضروری است در روابط عمومی‌ها پُستی سازمانی با عنوان کارشناس فضای مجازی اختصاص یابد.
شعبانی، همچنین خواستار اختصاص و برگزاری دوره‌های حرفه‌ای ضمن خدمت ویژه کارشناسان روابط عمومی در سطح ملی و استانی با توجه به توسعه روز افزودن علوم و فناوری و وسایل ارتباط جمعی شد.
او بیان کرد: در حال حاضر دوره‌ها و همایش‌های مرتبط با وظایف شغلی روابط عمومی در خارج از سیستم آموزش و پرورش در حال انجام است که البته به دلیل هزینه‌بر بودن آنها، بهتر است در این زمینه، سرفصل مالی برای شرکت کارکنان روابط عمومی باهدف افزایش سطح آگاهی و دانش فنی اختصاص یابد.
شعبانی، اظهار داشت: با توجه به لزوم اشراف همکاران شاغل در حوزه روابط عمومی به همه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، انعکاس مطلوب رویداد‌های آموزش و پرورش و نقش سخنگویی فعالان در این حوزه، موضوع حضور موثر و عضویت رسمی روابط عمومی به عنوان یکی از اعضای اصلی در نشست‌های شورای معاونان و کمیته‌های توسعه مدیریت و سایر کمیته‌های مختلف تصمیم‌گیری در ادارات، نیازمند دستور اکید وزیر آموزش و پرورش است.
رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس افزود: هرچند این مهم در سال‌های اخیر درنامه‌ای تاکیدی برای استان‌ها ارسال شده، اما گزارش‌های موجود حاکی از این است که در برخی ادارات کل و شهرستان‌ها و مناطق، هنوز اجرایی نشده است.
وی، اتخاذ وحدت رویه در موکول کردن وظایف به کارکنان روابط عمومی را از دیگر خواسته‌های فعالان این حوزه عنوان کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر بر اساس سلیقه مسوولان، وظایف و امور متفاوتی خارج از شرح وظایف روابط عمومی به آن‌ها محول می‌شود که این امر نیازمند بازنگری شرح وظایف روابط عمومی در استان و شهرستان و حذف فعالیت‌های زائد و موازی است.
شعبانی با اشاره به راه‌اندازی سامانه آموزشی دانش آموزان (شاد)، ادامه داد: امکان دسترسی به مسوولان روابط عمومی در این سامانه برای راه‌اندازی کانال‌ها و گروه‌های اطلاع‌رسانی و خبری استانی و منطقه‌ای، به منظور توسعه استفاده از ظرفیت این شبکه در بین معلمان، دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها راهکاری برای تسهیل در امور اطلاع رسانی خواهد بود.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، همچنین خواستار تدوین آیین‌نامه جذب و استفاده از تبلیغات محیطی و حامی مالی (اسپانسر) توسط روابط عمومی‌های آموزش و پرورش برای تامین منابع مالی و جبران بخشی از هزینه‌های این حوزه شد.
گفتنی است بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه به عنوان روز روابط عمومی و اطلاع رسانی نامگذاری شده است.
http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=355

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *