ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

افغانستان دارای بیشترین شمار مبتلایان به کرونا در میان اصحاب رسانه

1 دقیقه خوانده شده
افغانستان دارای بیشترین شمار مبتلایان به کرونا در میان اصحاب رسانه

سازمان گزارشگران بدون مرز در گزارشی اعلام کرد افغانستان بیشترین شمار کارمندان رسانه‌ای مبتلا به کرونا را در سطح جهان دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرگزاری فارس؛ سازمان گزارشگران بدون مرز در گزارش جدید خود اعلام کرد از زمان شیوع ویروس کرونا در افغانستان تاکنون دستکم ۷۰ تن از خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

بر اساس این گزارش افغانستان بیشترین شمار کارمندان رسانه‌ای مبتلا به کرونا را در سطح جهان دارد. تاکنون دو کارمند رسانه‌ای در افغانستان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.

سازمان گزارشگران بدون مرز، سلیمان یوسفی راننده آریانانیوز و نصیراحمد صافی خبرنگار تلویزیون ملی در ننگرهار را از قربانیان ویروس کرونا در میان کارکنان رسانه‌ای عنوان کرده است.

طبق این گزارش، شمار زیادی از کارمندان رسانه‌ای که در افغانستان به ویروس کرونا دچار شده‌اند، به دلیل نداشتن امکانات مالی و پزشکی از درمان مناسب محروم اند.

این سازمان همچنین گزارش داد که خبرنگاران و کارکنان رسانه‌ها در افغانستان در معرض آسیب‌های جدی قرار دارند و شرایط برای پیشبرد وظایفشان بیش از پیش خطرناک شده و پذیرفتنی نیست که اهالی رسانه‌ها چه با حملات و انفجارها و چه با ویروس کرونا بر فهرست مرگ افزوده شوند.

گزارشگران بدون مرز از دولت و نهادهای حامی رسانه‌ها خواستند که باید تلاش‌های خود را برای حفاظت از روزنامه‌گاران و خبرنگاران افزایش دهند.

این در حالی است که تاکنون ۱۸.۹۶۹ تن در افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده و ۳۰۹ تن دیگر در اثر ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند.

سازمان گزارشگران بدون مرز به‌تازگی اعلام کرد که از آغاز سال جاری میلادی تاکنون ۲۷ مورد خشونت علیه خبرنگاران در افغانستان ثبت شده است.

افغانستان دارای بیشترین شمار مبتلایان به کرونا در میان اصحاب رسانه

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *