چ٫ اردیبهشت ۵ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

اصول آشنایی با خبرنگاری گردشگری

1 دقیقه خوانده شده
اصول آشنایی با خبرنگاری گردشگری

بین خبرنگاری گردشگری و سفرنامه نویس تفاوت هایی وجود دارد اما از بسیاری جهات هم مشابه هستند.

تفاوت کلیدی این است که سفرنامه نویس به گونه ای در مورد مکان می نویسد که به خواننده امکان تجسم تجربیات را می دهد در حالی که خبرنگار گردشگری، داستانی خاص افراد آن محل تعریف کرده و به بازگویی مجدد واقعیت ها میپردازد. همچنین، میتوان از سفرنامه به منظور تشویق مسافرت و گردشگری استفاده کرد در حالی که قصد اکثر خبرنگارهای جهانگردی، تشویق دید وسیع تر و درک گسترده تر از جهان است. خبرنگار گردشگری، به لحاظ چگونگی انتشار، بسیار به نوشتن سفرنامه شبیه است اما سفرنامه، می تواند به صورت مقاله یا کتاب باشد.

دوره خبرنگار گردشگری، اطلاعات و تکنیک های اصولی مورد نیاز برای توسعه مهارت ها و اطمینان از موفقیت در این زمینه را ارائه می کند. در این دوره، دانشجویان مستقیما با افراد حرفه ای متخصص و معتبر در صنعت سفرنامه نویسی و روزنامه نگار گردشگری موفق کار خواهند کرد و آنها همه چیزهای مورد نیاز برای شروع کار در زمینه خبرنگاری گردشگری را می آموزند.

اهداف برنامه آموزش خبرنگاری گردشگری شامل ایجاد رویکرد چند رشته ای در سفر، خبرنگاری گردشگری و ارتباطات و ایجاد صلاحیت های بین فرهنگی، توسعه مهارت هایی که موجب ترویج و تقویت ارتباطات عمومی و روزنامه نگاری در یک محیط شبکه چندمنظوره (رسانه های اجتماعی) میشوند، آموزش کارشناسان در استفاده از تکنیک های خبرنگاری گردشگری در مطبوعات، رادیو، تلویزیون و اینترنت و بررسی پارامترها و دستورالعمل ها برای طراحی، اجرای و اجرای برنامه های علمی و / یا دانشگاهی، سفرهای انگیزشی و تور است. از دانشجویان این برنامه انتظار میرود که با تکنولوژی آشنایی داشته باشند، مهارت های کار تیمی را نشان دهند و به طور فعال درگیر و وارد محیط مشترک و شبکه ای شوند.

منبع: https://parsianmag.com/principles-of-introduction-to-turism-jurnalism/

اصول آشنایی با خبرنگاری گردشگری

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *