پ٫ فروردین ۳۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

ارتقای دانش تخصصی اهالی رسانه با برگزاری «مدرسه رسانه»

1 دقیقه خوانده شده
«مدرسه رسانه» با هدف روزآمد نمودن دانش و تخصص و مهارت‌های چند منظوره اهالی رسانه در عرصه عمل از ۱۵ مردادماه برگزار خواهد شد.
ارتقای دانش تخصصی اهالی رسانه با برگزاری «مدرسه رسانه»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ مستوره عزت‌زاده با اشاره به جزئیات این طرح ، اظهار داشت: مدرسه رسانه مجوز فعالیت خود را از مرکز آموزش های تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گرفته است.

وی افزود: هدف برگزاری این دوره های تخصصی آموزش برای اهالی رسانه و ارتباطات هست. گرچه بسیاری از این دوره ها می توانند جنبه آموزش عمومی هم داشته باشند.

تمرکز ما در این مدرسه به روزآمد نمودن دانش و تخصص و مهارت های چند منظوره اهالی رسانه در عرصه عمل و آموزش دانشی است که دانش جویان و فارغ التحصیلان حین تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز  آنها را نیاموخته اند اما نیازمند دانستن آن برای موفقیت در کار رسانه ای هستند و به طور مداوم و در عرصه های گوناگون نیاز دارند تا دانش و مهارت جدیدی بیاموزند و یا مهارت خود را افزایش دهند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: دنیای امروز دنیای به شدت رسانه ای شده ای است. برای مسلط بودن در این میدان باید مدام بیاموزیم. رسانه ها با پیشرفت تکنولوژی دائما در حال تحول هستند و نقش مهمی را در زندگی مردم بازی می کنند به این صورت که امروز اغلب مردم خود یک رسانه اند یا کاربر یک شبکه اجتماعی و یا رسانه  اجتماعی محسوب می شوند.

قدر مسلم کار یک فعال و بازیگردان عرصه رسانه ای در این فضا برای اثر گذاری بر این  کاربران هر روز سخت تر و رقابتی تر از روز قبل است

عزت زاده تصریح کرد: ما در طی سالیان مراجعات متعددی از سوی دانشجویان و علاقمندان داشتیم که دوره های خاص و ویژه تخصصی را کجا بگذرانیم که حق مطلب ادا بشود و کجا آموزش خوب و کامل و تخصص روز ببینیم؟ بر این اساس مراجعات متعدد دانشجویان بود که انگیزه ایجاد کرد تا علی رغم مشغله و سختی های مسیر ناهموار در این عرصه، وارد میدان شوم و مدرسه رسانه را راه اندازی کنم.

مدرسه‌ای که زمینه‌چینی عرصه‌های جدید شغلی است

مدیرگروه رسانه در دانشگاه آزاد در پاسخ به این پرسش که چرا آموزش در این دوره تخصصی را مدرسه عنوان کرده اند گفت: چون شرکت کنندگان در مدرسه رسانه با استادان، مهندسین، متخصصین عرصه های خاص، به طور کاملا عملیاتی و مرحله به مرحله مهارت و تخصص جدیدی را که آنها را در شغل و حرفه شان متمایز می کند را می آموزند و تمرین و مشق دارند تا کاملا بر حوزه تخصصی خود مسلط شوند. در نتیجه اصول را گام به گام و مدرسه وار یاد می گیرند و نتیجه را در شغل خود پیاده می کنند و حتی می توانند وارد حوزه جدیدی در این پهنه گسترده شوند.

مثلا از تولید تا انتشار پادکست و از ایده یابی تولید پادکست تا نحوه انتشار و بستر ارائه آن را طی ۱۶ جلسه را می آموزند. این دوره فرصت ورود به عرصه یک شغل جدید و جذاب با درآمد بالاست. یا با تولید انیمیشن که در همکاری با استودیو فراسوی ابعاد آغاز کرده ایم، علاقمندان یاد می گیرند که گام به گام دست به تولید انیمیشن بزنند که دوره مراحل متعددی دارد و شامل ۹ هفته آموزش مداوم می شود.

وی افزود: تحلیل محتوا و تحلیل شبکه های اجتماعی دوره های کارگاهی‌اند که همکاران هیات علمی ما علاقمندان شرکت در آن هستند، پژوهشگران، مدیران شبکه های اجتماعی و دانشجویان، متقاضیان حضور در این دوره اند به همین دلیل  دامنه مخاطبان ما در عرصه آموزش بسیار گسترده است.

این دوره ها هیچ کدام در طی تحصیلات تکمیلی آموخته نمی‌شود، ضمن این که این آموزش ها به اینجا هم ختم نمی شود چراکه ما تازه شروع کرده ایم و هر چه جلوتر برویم ضمن برگزاری دوره های فعلی تنوع بیشتری در برگزاری دوره‌ها خواهیم داشت؛ دوره هایی که مبتنی بر سلیقه و درخواست علاقمندان به آموزش خلاقانه و مهارتی گسترده تر خواهد بود.

این استاد رسانه تاکید کرد: در حقیقت ما در این مدرسه برای علاقمندان عرصه های جدید زمینه چینی شغلی می کنیم، ضمن این که به فعالان رسانه ای مهارت می آموزیم.

استادان این دوره و معلمین این مدرسه، از مسلط ترین ها در حوزه تخصصی خود هستند و بنا داریم مسیر ادامه را با سلیقه علاقمندان و فعالان رسانه و اعضا محترم هیات علمی همسو کنیم.

عزت زاده یادآور شد: این دوره ها از ۱۵ مردادماه آغاز می شود اما اینستاگرام مدرسه رسانه اکنون فعال است و پیشنهاد می کنیم که علاقمندان در آن عضو شوند و نظراتشان را اعلام کنند.

در نهایت اینکه مدرک طی این دوره از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب صادر خواهد شد و این مدرک به دلیل اعتبار دوره ها و سرفصل های کامل و دقیقی هست که اعمال می شوند؛ در نتیجه اهالی رسانه و علاقمندان به طی این دوره ها می توانند زیرنظر استادان دانشگاه و تحت نظارت علمی، مدرکی دانشگاهی داشته باشند.

http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=9057

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *