ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

آمریکا و اسراییل متهمان اصلی ترور روزنامه‌نگار عراقی هستند

1 دقیقه خوانده شده

کارشناس مسائل منطقه، رژیم صهیونیستی و آمریکا را متهمان اصلی ترور «هشام الهاشمی» معرفی کرد و گفت: سرویس‌های جاسوسی اسراییل و آمریکا فقط مخالفان خود را ترور نمی‌کنند و دست زدن به چنین اقداماتی از سوی آنها بی‌سابقه نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ «مصیب نعیمی» درباره ترور «هشام الهاشمی» کارشناس امنیتی و رسانه ای عراقی و پذیرفتن مسئولیت این ترور از سوی داعش گفت: بیانیه داعش بسیار مشکوک است و نوع و جنس این بیانیه مشخص می‌کند که نمی‌تواند کار آنها باشد هر چند این موضوع به یکی از مسائل نگران کننده عراق تبدیل شده است.

کارشناس مسائل عراق افزود: جمهوری اسلامی از همان ابتدا و در یک بیانیه رسمی این اتفاق را محکوم کرد، بعد از آن ذهنیت‌ها به سمت متهمان جدیدی مانند آمریکا و سازمان‌های جاسوسی آن کشور و رژیم اسراییل رفت. این دو کشور تاکنون هیچ موضعی اتخاذ نکرده‌اند و شک‌ها متوجه آنهاست.

نعیمی افزود: سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی و آمریکا فقط مخالفان خود را ترور نمی‌کنند و این گونه اقدامات برای ایجاد تنش در منطقه و اختلاف اندازی میان گروه‌ها از سوی این سرویس‌ها بی‌سابقه نیست

وی با اشاره به اینکه ترور هشام الهاشمی به یک معما تبدیل شده، گفت: با توجه به سوابق و فعالیت‌هایی که الهاشمی در سال‌های اخیر داشته، صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها متهمان اصلی این ترور هستند. برخی هم انگشت اتهام خود را به سوی نیروهای داخل عراق نشانه رفته‌اند، در حالی که ترور او هیچ سودی به حال نیروها و گروه‌های بسیج مردمی عراق ندارد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: دولت عراق در حال بررسی، پی‌گیری و تحقیق برای شناسایی عامل یا عاملان این ترور است. اگر چه داعش اطلاعیه‌ای در این رابطه منتشر کرده و مسئولیت آن را پذیرفته است ولی هنوز منابع رسمی اصالت بیانیه را تایید نکرده‌اند.

نعیمی گفت: الهاشمی چهره‌ای ملی‌گرا بود و دیدگاه‌ها و نظریات رادیکالی در این باره داشت و در رابطه با آمریکا مواضع خیلی تندی داشت.

مدیر مسئول روزنامه الوفاق با اشاره به اینکه در حوادث و اتفاقاتی شبیه به ترور الهاشمی، صهیونیست‌ها سابقه زیادی دارند، اظهار کرد: بیانیه داعش از ابتدا مورد توجه قرار گرفت ولی در ادامه کارشناسان با دیده تردید به‌آن نگاه کردند و اکنون گزینه‌هایی چون آمریکا و اسراییل در مرکز و معرض اتهام هستند، ضمن اینکه نوع بیانیه یا اطلاعیه‌ای که با نام داعش منتشر شد، شباهتی به نمونه‌های قبلی نداشت.

وی افزود: چنین اتفاقاتی که رخ می‌دهد هر گروهی به دنبال بهره‌برداری خود است، به خاطر همین معتقدم نمی‌توان اکنون به طور قطعی در خصوص عامل یا عاملین اصلی این ترور اظهار نظر کرد. ولی باید این مهم را در نظر داشت که ممکن است صادر کننده بیانیه -که شاید داعش هم نباشد- برای انحراف افکار عمومی دست به چنین اقدامی زده باشد.

نعیمی، الهاشمی را از نظر فکری و دسته‌بندی سیاسی به نخست‌وزیر عراق نزدیک دانست و افزود: برخی او را مشاور نخست‌وزیر هم معرفی کرده‌اند، لذا در چنین مواردی برای سردرگم کردن افکار عمومی، عامل یا عاملین پشت سر گروهی دیگر چون داعش قرار می‌گیرند.

«هشام الهاشمی» از کارشناسان مطرح امنیتی و رسانه ای عراق شامگاه دوشنبه توسط افراد ناشناس ترور شد. افراد ناشناس با استفاده اسلحه مجهز به صدا خفه کن وی را در مقابل خانه اش ترور کردند. هویت و انگیزه ضاربان از این اقدام تاکنون مشخص نشده است.

آمریکا و اسراییل متهمان اصلی ترور روزنامه‌نگار عراقی هستند

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *