ج٫ آذر ۲ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه‌های کشور

همایش کارشناسان استانیِ رسانه‌ها و تبلیغات برگزار شد/ مهدی‌پور: تنظیم‌گری در عرصه‌های نوظهورِ رسانه‌ای هم تابع شرایط استانی است

1 دقیقه خوانده شده
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گردهمایی یک روزه کارشناسان استانیِ رسانه‌ها و تبلیغات که در تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه فضای رسانه‌ای امروز به چند صفحه روزنامه و چند بنر تبلیغاتی در شهرها محدود نمی‌شود، گفت: تنظیم‌گری در حوزه‌های نوظهورِ رسانه‌ای نیز تابع شرایط استانی است.
همایش کارشناسان استانیِ رسانه‌ها و تبلیغات برگزار شد/ مهدی‌پور: تنظیم‌گری در عرصه‌های نوظهورِ رسانه‌ای هم تابع شرایط استانی است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرنگاران و رسانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ فرشاد مهدی‌پور در ابتدای سخنان خود، با اشاره به اینکه روند تولید محتوا در همه جای دنیا محدود به حوزه تبلیغات و رسانه است و نظارت و سیاست‌گذاری در هر دو حوزه ازجمله مسئولیت‌های معاونت امور مطبوعاتی است گفت: تک تک مدیران و کارشناسان ما در مراکز و استان‌ها (بسته به ویژگی‌ها و ظرفیت‌های خاص هر استان) در شکل‌گیری و خلق محتواهایی که تولید می‌شود، نقش موثری دارند.
به گفته معاون مطبوعاتی، درحالی که بخش قابل توجهی از فعالیت‌های ما در این معاونت جنبه حمایتی دارد اما نباید فراموش شود که ما هم حامی هستیم، هم ناظر و هم هدایتگر و بر این اساس، همه ارکان این زنجیره باید همراه و همپای همدیگر حرکت کنند.
مهدی‌پور در ادامه افزود: ما صرفا یک ستاد پشتیبانی در حوزه رسانه و تبلیغات نیستیم و مطابق قوانین و مقررات جاری، جنبه‌ هدایتیِ وظایف ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مقدم بر عرصه‌های حمایتی و نظارتی است و این ادبیات می‌بایست در فرهنگ سازمانیِ مراکز و استان‌ها برجسته شده و همه حمایت‌ها متکی بر نظارت و هدایت صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون هزاران مجوز فعالیت در دو حوزه تبلیغات و رسانه‌ها در سراسر کشور صادر شده است افزود: دقت و شناسایی مسائل و ظرفیت‌های هر یک از آن‌ها می‌تواند ما را در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها در آینده یاری کند.
معاون امور مطبوعاتی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به رشد شتابنده پدیده‌ها و فناوری‌‌های نوظهور در عرصه رسانه‌ها و تبلیغات، از وجود برخی خلاءها و محدودیت‌های موجود در این دو عرصه سخن گفت و در عین حال به تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر برای بازخوانی و به‌روزرسانی شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی اشاره کرد.
وی در همین رابطه با اشاره به اینکه فضای رسانه‌ای امروز به چند صفحه روزنامه و چند بنر تبلیغاتی در شهرها محدود نمی‌شود و گوشی‌های تلفن همراه این دو عرصه را به شدت به هم نزدیک کرده است، گفت: همه این پیچیدگی‌ها و مشکلات ناشی از آن در نتیجه تعاملات ما با همدیگر قابل حل هستند و از این جهت نیز، تنظیم‌گری ما در حوزه‌های نوظهور هم تابع شرایط استانی است.
مهدی‌پور در پایان سخنان خود، با اشاره به اینکه ارتباط کارشناسان و مدیران استانی نباید به همایش‌ها و گردهمایی‌های اینچنینی محدود شود، بر لزوم گسترش این تعاملات تاکید کرد و خطاب به مدیران و کارشناسان استانی گفت: بدون تردید، مسیرِ به‌سازی امور و افزایش بهره‌وری در سایه توسعه ارتباطات شما با مجموعه مدیران و کارشناسان معاونت امور مطبوعاتی با سرعت بیشتری پیموده خواهد شد.

لینک کوتاه: http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=13117

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *