نشست تخصصی کارکرد رسانهها در پوشش انتخابات ریاست جمهوری
1 دقیقه خوانده شدهبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها؛ امروزه رسانه به بخش جداییناپذیر زندگی فردی تبدیل شده و جزئی از ساختار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه محسوب میشود؛ بر همین اساس رسانه در عرصه انتخابات از یک سو میتواند خواستهها، انتظارها و دیدگاه سیاسی و اجتماعی آنان را به نامزدها و مسوولان انتقال و از سوی دیگر تاثیر مردم در سیاستها و فعالیتهای کشور را نشان دهد تا حس اعتماد و اطمینان بین مردم و مسوولان افزایش یابد. نقش تاثیرگذار رسانهها در خصوص حضور آگاهانه و حداکثری مردم در انتخابات نیز برکسی پوشیده نیست و همگان بر این امر تاکید دارند که وظیفه رسانهها تشویق مردم به حضور آگاهانه و پرشور در عرصه انتخابات در این موقعیت حساس سیاسی است. اما نقش محوری رسانه در این عرصه به عنوان یک مولفه اثرگذار در انتقال زمینه های نشاط ایجاد شده از سوی مجریان و متولیان امر برگزاری انتخابات از یکسو و تبیین اهمیت شرکت در این عرصه سرنوشت ساز از سوی دیگر به نوبه خود می تواند در رونق بخشی به فضای انتخابات موثر افتد.
محور های مورد بحث:
-بررسی بایدها و نبایدهای رسانه در پوشش اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰
-واکاوی نقش رسانهها در انتخابات ریاست جمهوری
-شناسایی عوامل موثر بر موفقیت رسانهها در پوشش خبری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰
سخنرانان:
– جناب آقای دکتر علی متقیان : مدیر عامل خبرگزاری ایسنا
-جناب آقای محمد رضا نوروزپور : مدیر عامل خبرگزاری ایرنا
– سرکار خانم دکتر گیتا علیآبادی ، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها