دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها برگزار میکند: نشست تخصصی پایگاه های خبری و پوشش انتخابات ریاست جمهوری
1 دقیقه خوانده شدهبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها؛ امروزه پایگاه های خبری به بخش جداییناپذیر زندگی فردی تبدیل شده و جزئی از ساختار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه محسوب میشود؛ بر همین اساس پایگاه های خبری در عرصه انتخابات از یک سو میتواند خواستهها، انتظارها و دیدگاه سیاسی و اجتماعی آنان را به نامزدها و مسوولان انتقال و از سوی دیگر تاثیر مردم در سیاستها و فعالیتهای کشور را نشان دهد تا حس اعتماد و اطمینان بین مردم و مسوولان افزایش یابد. نقش تاثیرگذار پایگاه های خبری در خصوص حضور آگاهانه و حداکثری مردم در انتخابات نیز برکسی پوشیده نیست و همگان بر این امر تاکید دارند که وظیفه پایگاه های خبری تشویق مردم به حضور آگاهانه و پرشور در عرصه انتخابات در این موقعیت حساس سیاسی است. اما نقش محوری مطبوعات در این عرصه به عنوان یک مولفه اثرگذار در انتقال زمینه های نشاط ایجاد شده از سوی مجریان و متولیان امر برگزاری انتخابات از یکسو و تبیین اهمیت شرکت در این عرصه سرنوشت ساز به نوبه خود می تواند در رونق بخشی به فضای انتخابات موثر افتد.
محور های مورد بحث:
-بررسی بایدها و نبایدهای پایگاه های خبری در پوشش اخبار انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰
-بررسی راهکارهای پایگاه های خبری در ایجاد مشارکت برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰
-بررسی نقش تاثیر گذار پایگاه های خبری در بازتاب اخبار پایگاه های خبری
-چالش کرونا و مشارکت عمومی در انتخابات ریاست جمهوری
سخنرانان:
– جناب آقای بیژن مقدم، مدیر مسئول سایت خبری تحلیلی الف
-جناب آقای مهرداد خدیر، عضو شورای سردبیری پایگاه خبری تحلیلی عصر ایران
– سرکار خانم دکتر گیتا علیآبادی ، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها