ارتقاء سواد بازی از اولویتهای فضای مجازی رسانه ملی است
1 دقیقه خوانده شدهمدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای افزود: در آستانه سال نو و تعطیلات نوروز هستیم و پیشبینیها نشان میدهد که مانند ایام نوروز سال ۱۳۹۹ ما با استقبال خوب کاربران از بازیهای دیجیتال با توجه به شرایط کرونا مواجه خواهیم بود. در این راستا بنیاد کمپینی با رویکرد حمایت از بازیهای برتر موبایلی ایرانی در ایام نوروز ۱۴۰۰ برگزار خواهد کرد که معرفی این پویش در راستای حمایت از کسب وکار بازیسازان ایرانی و معرفی بازیهای خوب به خانوادهها نیازمند همراهی رسانه ملی است.
او همچنین با اشاره به آغاز به کار مرکز تماس و مشاوره بنیاد و فعالیت آن در ایام تعطیلات نوروز تصریح کرد: این مرکز تماس و مشاوره که به منظور هدایت مصرف بازیهای دیجیتال و دانشافزایی فعالان صنعت بازی راهاندازی شده است، پاسخگوی سؤالات، پیشنهادها، انتقادات و گزارشهای مصرفکنندگان، تولیدکنندگان و فعالان حوزه بازیهای دیجیتال خواهد بود و همه مخاطبان بازی طی تماس با همکاران ما در این مرکز میتوانند پاسخ سوالات خود در حوزه سواد بازیهای دیجیتال را دریافت کنند.
سید صادق پژمان همچنین افزود: درخواست استعلام ردهبندی سنی و دریافت مشاورههای عمومی درباره مباحث تربیتی حوزه بازیها از دیگر خدمات ارائه شده در این مرکز است که همهروزه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۵ و از طریق شماره تماس ۵۸۱۲۹ آماده پاسخگویی به سوالات است.
رسول شکرینیا سرپرست خدمات رسانهای معاونت فضای مجازی و مدیر شبکه سپهر صدا و سیما نیز در این نشست با تاکید بر خلاء و عدم توجه به موضوع سواد بازی درکشور تصریح کرد: علیرغم اینکه بنیاد متولی صنعت بازی در کشور است؛ اما هنوز کارکردها و وظایف قانونی این نهاد مورد غفلت سایر دستگاهها قرار گرفته است و لازم است برای اثبات مرجعیت بنیاد بر صنعت بازی کشور تلاش بیشتری صورت گیرد و شبکه سپهر سیما نیز آماده هرگونه همکاری در این زمینه است.
او تصریح کرد: ارتقاء سواد رسانه و سواد بازی از اولویتهای فضای مجازی رسانه ملی است و پرداختن به موضوع بازی در شبکه سپهر سیما به عنوان اولین و تنهاترین شبکه فضای مجازی کشور به دلیل در برگیری عمومی این موضوع با اقشار وسیعی از مردم جزء اولویتهای آن است.
مدیر شبکه سپهر با اشاره به تولید بازیهای مناسب ایرانی توسط بازیسازان کشور گفت: شبکه سپهر آمادگی حمایت از بازیهای خوب ایرانی با محوریت ارزشهای فرهنگی و خانوادگی در ترویج و معرفی در سایر شبکههای رسانه ملی و فضای مجازی را دارد.
سرپرست مدیریت ترویج خدمات رسانهای ضمن ارائه طرح پیشنهاد برگزاری رویدادی در حوزه آموزش بازیسازی مشترک در سطح دانشآموزی با همکاری مشترک میان بنیاد و سایر نهادهای فعال در حوزه دانش آموزی و پوشش آن از طریق شبکه سپهر سیما، افزود: از آنجایی که موضوع بازیهای دیجیتال یکی از دغدغههای اصلی ما است، آمادگی تعامل با بنیاد برای پیشبرد اهداف مورد نظر در این زمینه را داریم.
وحید بادرستانی مدیرکل بازار محتوای معاونت فضای مجازی صدا و سیما نیز در این نشست با اشاره به زیرساختهای قوی مدیریت محتوا به لحاظ زیرساختهای سخت افزاری و نرم افزاری در بازار محتوا گفت: بازار محتوا بهرهبرداران و آوردندهگان خاص خود را دارد که طی چند ماه اخیر محتواهای تولیدی ارائه شده از سوی بنیاد نیز در این فضا اعتبار و جایگاه مناسبی پیدا کرده است.
او افزود: محتواهای تولیدی ارائه شده از سوی بنیاد در بستری که قابل دسترسی برای تمام مدیران شبکهها و رسانههای دیگر است، قرار میگیرد که در این راستا موضوع سواد بازیهای رایانهای در بخش ویژهای مورد توجه قرار گرفته است.