یادداشت/ حرفهایهای حرفه سخت و سلیقه مدیران اجارهای
1 دقیقه خوانده شدهبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ یکی از جدیترین و عجیبترین مشکلات حوزه رسانه، استانداردسازی براساس سلایق و دیدگاههای شخصی مدیران اجارهای رسانههایی است که برای مدتی کوتاه منصوب میشوند و بدون داشتن پیشینه تجربی یا علمی در مدیریت رسانه هزینههای بسیاری را برای آن مجموعه ایجاد میکنند و متأسفانه بهدلیل جایگاه این اشخاص، این استاندارد بهسرعت اجرایی شده و تاکنون هزینههای جدی برای رسانهها در برداشته است؛ درحالیکه رسانههایی که به محبوبیت و مشروعیت لازم رسیدهاند نباید با تغییرات مدیرانشان مورد آزمون و خطا قرار بگیرند.
کارکرد رسانهها به دلایل بسیاری تغییر کرده و در عصر حاضر رسانهها دوسویه و تعاملی بوده و در این شیوه از تعامل، خبرنگاران و فعالان رسانهای نقش قابلتوجهی داشته و خواهند داشت. هرچند در روزگاران کهن، پستچیها نقش تعیینکنندهای در انتشار اخبار داشتند و خبرها از دلیجانها یا پیکهای سواره دریافت یا منتشر میشدند، اما حالا و در عصر رسانههای قدرتمند و جریانساز و ابزارهای هوشمند باز هم نقش خبرنگارها تغییر نکرده و آنها هستند که باید خبر را نشر دهند، پس باید اعتراف کرد که رسالت و وظیفه اهل رسانه تغییر نکرده و مناسب است تا همواره از تلاش این گمنامان عرصه فرهنگ قدردانی شود.
روز خبرنگار زمان مناسبی است تا یاد و نام مسافران آسمانی این صنف را گرامی داشت و چقدر پسندیده و زیباست تا از احوال خانواده و فرزندانشان دلجویی و نشان افتخاری را برای بازماندگانشان به رسم ادب اهدا کرد تا بدانند تلاشها و سختکوشیهایشان هرگز فراموش نخواهد شد. به یاد شهیدان رسانه و سانحه هواپیمای سی۱۳۰ و زندهیادهایی که بر اثر بیماری، دیگر در بین اهل رسانه نیستند؛ از مهدی شادمانی و روحالله رجایی که در یک سال اخیر یاد و نامشان همیشه جاودانه است تا خبرنگاران حادثه واژگونی اتوبوس آذربایجان که همچنان داغ نبودنشان در دل همکاران و خانوادههایشان تازه است؛ خانمها ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی.
مهدی توکلیان/ مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل نهاد کتابخانه های عمومی کشور
منبع: روزنامه همشهری