کتاب «آینده خبر، مفاهیم و سناریوها» منتشر شد
1 دقیقه خوانده شدهبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ اکبر نصراللهی استاد علوم ارتباطات بههمراه هادی البرزی دانش آموخته علوم ارتباطات تالیف کتاب آینده خبر، مفاهیم و سناریوها را برعهده داشتهاند که در بخش پیشگفتار آن میخوانیم: شناختآینده کمک خواهد کرد تا با آنچه که در حال وقوع است، هماهنگ شویم و یا با بهرهگیری از فرصتها و دوری از تهدیدها بخواهیم مسیر خود را تعیین کنیم. هرچند آینده بسیار وسیع تر از رسانههاست اما رسانهها هم عامل کوچکی نیستند و یکی از بازیگران تعیین کننده آینده هستند که در ساخت فردای ما نقش دارند، پس به مانند حال، در آینده نیز رسانه ها نقش دارند و به نوعی شناخت آینده بدون شناختنقشرسانهها، ممکن نیست.
این کتاب در ۶ فصل دانش آیندهپژوهی، اکوسیستمجدیدخبری، تحلیل نظریههایارتباطات با توجه به تغییر ماهیت مخاطبخبر به کاربر، روندهایتاثیرگذار بر آیندهخبر، آیندهپژوهی محتوایخبر و نمونه پژوهشهای آیندهپژوهیخبر و رسانه، به رشته تحریر درآمد است. این کتاب را انتشارات آثار فکر منتشر کرده است.