ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

۴۵ خبرنگار و عکاس انتخابات دهلران را پوشش می‌دهند

1 دقیقه خوانده شده
۴۵ خبرنگار و عکاس انتخابات دهلران را پوشش می‌دهند

فرماندار و رییس مرکز حوزه انتخابیه دهلران گفت: ۴۵ نفر عکاس و خبرنگار از رسانه‌های مختلف استان روند برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه جنوب استان ایلام شامل شهرستان‌های دهلران، آبدانان، دره‌شهر و بدره را پوشش خبری و تصویری می دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ مجید عسگری اظهار داشت: این تعداد خبرنگار و عکاس از خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری، کانال‌های خبری مجاز فضای مجازی و صدا و سیما هستند که در شهرستان‌های مختلف حوزه انتخابیه دهلران استقرار دارند و با دریافت کارت شناسایی مجاز به تهیه گزارش و عکس از انتخابات هستند.

وی افزود: در شهرستان دهلران به عنوان مرکز اصلی انتخابات ۱۶ نفر واحد سیار صدا و سیما و ۱۲ نفر عکاس و خبرنگار از سایر رسانه‌ها در شعب مختلف این شهرستان مشغول فعالیت خبری و تصویری هستند.

عسگری یادآور شد: در شهرستان‌های آبدانان ۱۴ نفر، دره‌شهر یک نفر و بدره نیز ۲ نفر خبرنگار و عکاس برای پوشش خبری این رویداد ساماندهی شده‌اند.

وی تاکید کرد: بیشتر این افراد را فعالان رسانه‌ای بومی و ساکن این شهرستان‌ها تشکیل داده‌اند و تعدادی از آنها نیز از مرکز استان به این حوزه انتخابیه آمده‌اند.

وی گفت: گزارش تصویری و مصاحبه با مسوولان و رای‌دهندگان نیز به فواصل مختلف از شبکه‌های سراسری مانند خبر و شما پخش می‌شود و خبرگزاری‌های رسمی نیز بازتاب حضور مردم این حوزه انتخابیه را در رسانه‌های خود منعکس و منتشر می‌کنند.

بنا بر این گزارش، حوزه انتخابیه دهلران در دور قبل انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با ۷۲ درصد مشارکت، بیشترین میزان مشارکت را در سطح کشور داشت.

در حوزه جنوب هیچکدام از نامزدها موفق به اخذ ۲۰ درصد آرای ماخوذه و ورود مستقیم به مجلس نشدند و ۲ نامزد به دور دوم راه یافتند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در ۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران برگزار شد.

استان ایلام دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است که ۲ کرسی آن متعلق به حوزه شمالی شامل شهرستان های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، ایوان، مهران و ملکشاهی  است و یک کرسی متعلق به حوزه جنوبی شامل شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان است.

در حوزه شمال استان علی‌اکبر بسطامی با ۴۲ هزار و ۲۹۶ رای و سارا فلاحی با ۳۶ هزار و ۹۰۹ حائز بالاترین رای شدند که با تایید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان، به طور مستقیم به مجلس راه یافتند.

۴۵۱ هزار نفر از مردم استان واجد شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند ماه امسال بودند که این از این تعداد ۳۱۷ هزار نفر در حوزه شمالی و ۱۳۴ هزار نفر نیز مربوط به حوزه جنوبی استان است.

براساس اطلاعیه ستاد انتخابات کشور، اخذ رای دور دوم انتخابات مجلس یازدهم در ۱۰ حوزه انتخابیه از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۲۱ شهریور آغاز شده است.

۴۵ خبرنگار و عکاس انتخابات دهلران را پوشش می‌دهند

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *