ش٫ آذر ۳ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه‌های کشور

۱۴ کاربرد هوش مصنوعی در صنعت رسانه و بررسی تمامی ویژگی‌ها

1 دقیقه خوانده شده
برای نمایش قدرت و کاربرد هوش مصنوعی یکی از بهترین روش‌ها، استفاده از آن در صنعت رسانه است. افراد زیادی می‌توانند از این طریق فناوری‌های مختلف را باور کنند. به همین دلیل بسیاری از فناوری‌ها در صورت امکان، اولین بار در رسانه استفاده می‌شوند. در اینجا ۱۳ روند حال حاضر هوش مصنوعی در رسانه را بررسی می‌کنیم.
۱۴ کاربرد هوش مصنوعی در صنعت رسانه و بررسی تمامی ویژگی‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از دیدبان هوش مصنوعی؛ این صنعت فضاها متفاوتی دارد و قابلیت اجرای فناوری‌های مختلفی در آن وجود دارد. در این بخش ۱۴ کاری که رایج‌تر هستند را بررسی می‌کنیم.

۱- تشخیص اخبار و اطلاعات جعلی

کاربرد هوش مصنوعی در رسانه

در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بسیاری از اخبار به دروع منتشر می‌شود. بسیاری از افراد توانایی شناسایی دروغ یا راست بودن آن را ندارند. یادگیری عمیق می‌تواند بر اساس چندین مولفه از جمله پیدا کردن منبع خبر، تشخیص موثق بودن منبع بر اساس داده‌ها و بررسی دقیق منابع دیگر با خطای ناچیزی دروغ و جعلی بودن آن را مشخص کند. این مورد می‌تواند فیلتر خوبی برای داده‌های غلط در اختیار مخاطب قرار دهد تا مخاطبان با اطلاعات بهتری سر و کار داشته باشند.

۲- توزیع محتوای هوشمند و خودکار

بسیاری از محتواها پس از تولید نیاز به توزیع دقیق در کانالهای مختلف دارند. این محتواها باید بر اساس، محتوای اصلی ولی در قالب آن کانال تولید شوند. به طور مثال در صورت تولید یک خبر، باید آن را در شبکه‌های اجتماعی مختلفی مانند اینستاگرام، تلگرام و … قرار دهید. هوش مصنوعی می‌تواند به شما کمک کرده و با توجه به قالب آنها محتوای مناسبی برای توزیع در اختیار شما قرار دهد.

۳- تبلیغات هدفمند

کاربرد هوش مصنوعی در رسانه

اصلی‌ترین و بزرگترین راه درآمد در صنعت رسانه، تبلیغات است. بسیاری از مواقع این تبلیغات هدفمند نیست و به افراد مختلفی با ویژگی‌های مختلف یک تبلیغ نمایش داده می‌شود. این موضوع درآمد رسانه و رضایت تبلیغ دهنده را کاهش می‌دهد. در اینجا هوش مصنوعی می‌تواند با روش‌های مختلفی این تبلیغات را برای مخاطبان به صورت کاملاً هدفمند نمایش دهد. یکی از مثال‌های آن نمایش تبلیغات محیطی متفاوت در زمین فوتبال با توجه به موقعیت مکانی شماست.

۴- مدیریت شبکه‌های اجتماعی

کاربرد هوش مصنوعی در رسانه

مدیریت شبکه‌های اجتماعی نیاز به دانش و وقت زیادی دارد. شما باید با توجه به داده‌های قبلی، وضعیت خود را بهبود دهید. هوش مصنوعی می‌تواند با توجه به خواسته‌های شما، مدیریت تمامی کارهای لازم را بر عهده بگیرد. در این وضعیت شما می‌توانید تجزیه و تحلیل کانال‌های خود و بقیه را به طور دقیق در اختیار داشته باشید. با توجه به رشد روز افزون هوش مصنوعی، در آینده نزدیک مدیریت شبکه‌های اجتماعی بیشتر توسط AI انجام خواهد شد.

۵- تشخیص محتواهای مرتبط و ایجاد قلاب برای مخاطب

شبکه‌های تولید یا توزیع محتوا بسیار به دنبال تشخیص دقیق محتواهای منتشر شده هستند. این کار باعث می‌شود تا ماهیت محتوا را تشخیص داده و با توجه به نیاز مخاطب به او نمایش می‌دهد. این کار که در رسانه‌هایی مانند یوتیوب تا حد زیادی انجام گرفته، باعث ماندگاری بیشتر مخاطب و درگیر شدن او با محتوا می‌شود. این مورد دقیقاً چیزی است که توزیع‌کنندگان و تولیدکنندگان محتوا به دنبال آن هستند. ماندگاری مخاطب در هر رسانه‌ای باعث ایجاد درآمد بیشتر می‌شود.

۶- تولید محتوای شخصی سازی شده

کاربرد هوش مصنوعی در رسانه

هوش مصنوعی در صنعت رسانه پا را فراتر گذاشته و خود تولید محتوا می‌کند. یکی از فناوری‌هایی که با استفاده از هوش مصنوعی در حال افزایش است، تولید محتوا توسط هوش منصوعی است. در این حالت افراد یک موضوع را تعیین می‌کنند و در نهایت بر اساس ویژگی‌هایی که شما تعیین می‌کنید یک محتوای کاملاً یکتا تولید می‌کند. این محتوا می‌تواند شامل مقاله، کتاب، فیلمنامه و … شود. این کاربرد هوش مصنوعی در صنعت رسانه بسیار مورد توجه قرار گرفته و حتی بر اساس فیلمنامه‌ی طراحی شده توسط هوش مصنوعی فیلم کوتاه ساخته شده است.

۷- بهینه‌سازی جست و‌جو برای مخاطبان

کاربرد هوش مصنوعی در رسانه

جست و جو در بسیاری از سایت‌ها پاسخ درستی در اختیار مخاطبان قرار نمی‌دهد. یکی از دلایل آن عدم درک درست از خواست مخاطب است. هوش منصوعی به شما کمک می‌کند که به درک درستی از مخاطب برسید و بهترین پاسخ را برای فرد مهیا کنید. این باعث راحتی مخاطب و رسیدن به جواب در سریع‌ترین زمان می‌شود.

۸- استفاده از ربات‌ها به عنوان فیلمبردار

کاربرد هوش مصنوعی در رسانه

در فیلمبرداری، قاب بندی، نحوه‌ی حرکت دوربین و تغییر فوکوس اهمیت فراوانی دارد. بسیاری از این حرکات در فضاهای مختلف دارای پیچیدگی‌های متفاوتی است. در این وضعیت ربات‌هایی با استفاده از هوش مصنوعی وجود دارند که می‌توانند بر اساس خواست شما تمامی این فعالیت‌ها را انجام دهند. به طور مثال برای تغییر فوکوس با تشخیص اجسام مختلف می‌تواند به راحتی فوکوس‌ها را متفاوت کند.

۹- تولید خودکار زیرنویس‌هایی با زبان‌های مختلف

بسیاری از ویدیوها نیاز به زیرنویس‌هایی از زبان‌های متفاوت دارند. در حال حاضر افرادی که تولید محتوا می‌کنند زبان‌های متفاوتی دارند و امکان یادگیری تمامی این زبان‌ها برای افراد وجود ندارد. این کار با توجه به گستردگی زبان‌ها برای یک فرد بسیار دشوار است اما هوش مصنوعی با استفاده از فهم دقیق مطالب، می‌تواند آن را به زبان‌های مختلف ترجمه کرده و به راحتی برای ویدیوها زیرنویس دقیق ایجاد کند. این مسئله می‌تواند باعث افزایش بازدید و ایجاد تجربه کاربری بهتری می‌شود.

۱۰- ویرایش ویدیو و صوت به صورت هوشمند و خلاق

کاربرد هوش مصنوعی در رسانه

نرم افزارهای ویرایش ویدیو و صوت توانمندی‌های بسیاری دارند. در حال حاضر بسیاری از توانمندی‌های جدید این نرم افزارها با کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی کار می‌کنند. این الگوریتم‌ها با کمک فناوری پردازش تصویر، تشیخص چهره، تشخیص لبه‌های اجسام و … به بهترین نحو به شما در ویرایش ویدیوها کمک می‌کنند. البته در آینده این الگوریتم‌ها می‌توانند کارهای متفاوت‌تری بر اساس خواسته‌های افراد انجام دهند.

۱۱- تولید جلوه‌های ویژه خاص با سرعت بالا

کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت رسانه

جلوه‌های ویژه و VFXها در محتواهای حال حاضر نقش پررنگی دارند. الگوریتم‌های هوش مصنوعی توانایی بسیار زیادی در ایجاد این محتواها دارند و می‌توانند محتواهای با کیفیتی را با سرعت بسیار بالا تولید کنند. با توجه یه یادگیرنده بودن این الگوریتم‌ها در مدت زمان کوتاهی VFXهای هوش مصنوعی می‌توانند جایگزین تولیدات این حوزه توسط انسان شوند.

۱۲- استفاده از واقعیت افزوده برای تولید محتوا

کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت رسانه

واقعیت افزوده یکی از مواردی است که در انتقال اطلاعات در ویدیو می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. شما با یک ویدیو خام می‌توانید اتفاق را به نمایش بگذارید اما با واقعیت افزوده می‌تواند داده‌های مختلفی را به مخاطب نمایش دهید. یکی از نمونه‌های استفاده از این تکنولوژی، داده‌های نمایش داده شده در صحنه‌های ورزشی است که به تصویر افزوده می‌شود.

۱۳- نظارت بر پخش محتوا و زمان‌بندی آن

کارهای نظارتی در پخش محتوا می‌تواند کار تولید شده را با مشکل روبه رو کند. در این وضعیت شما می‌توانید کار نظارت را به صورت خودکار انجام دهید و فقط در صورت ایجاد مشکل در این مراحل دخالت کنید. تمامی مراحل نظارت الگوریتم‌ها و ضوابطی دارند که هوش مصنوعی تماماً توانایی انجام آن را دارد. زمان‌بندی پخش و اجرای تمامی مراحل به صورت سلسله وار یکی دیگر از کارهایی است که با استفاده از فناوری‌های مختلف می‌توانید انجام دهید.

۱۴- تجزیه و تحلیل دقیق از خواسته مخاطبان

هوش مصنوعی و رسانه

برای تولید محتواهای آینده، بازخوردها از محتواهای گذشته بسیار با اهمیت است. اینکه مخاطبان چه محتواهایی را دوست داشتند و از چه محتواهایی ناراضی بودند، می‌تواند بر محتواهای آینده تاثیرگذار باشد. الگوریتم‌های مختلف می‌توانند به صورت خودکار عملکرد مخاطبان را بررسی کنند و گزارش کاملی از رفتار مخاطب در اختیار شما بگذارند.

ویژگی‌های کاربرد از هوش مصنوعی در رسانه

کاربرد هوش مصنوعی در صنعت رسانه بسیار گسترده و وسیع است. یکی از مهمترین دلیل‌های آن خودکارسازی فعالیت‌هاست. با استفاده از هوش مصنوعی شما روندها را به صورت خودکار انجام می‌دهید. این مورد باعث افزایش سرعت، بالاتر رفتن کارایی، افزایش درآمدها، کاهش هزینه‌ها و … می‌شود. برای اینکه در سازمان خود این روش‌ها را پیاده کنید، هوش مصنوعی دیدبان می‌تواند دانش هوش مصنوعی لازم را در اختیار شما قرار دهد. فقط کافی است فرم مشاوره را پر کنید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید.

لینک کوتاه: http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=16983

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *