ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

یک فعال رسانه ای: خبرنگاران و عکاسان رسانه ای با موقعیت‌های پرریسک، در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند

1 دقیقه خوانده شده
چندی پیش نماینده مدیران مسئول رسانه‌ها در هیات نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری‌ها، در نامه‌ای به وزیر بهداشت و درمان و رییس ستاد ملی مقابله با کرونا خواستار اولویت بخشیدن به خبرنگاران در دریافت واکسن کرونا پس از کادر درمان، جانبازان و بیماران خاص شد. درهمین راستا مریم سلیمی هم به ضرورت واکسیناسیون خبرنگاران تاکید می کند و می گوید که باید خبرنگاران و عکاسان رسانه ای با موقعیت‌های پرریسک ابتلا به کرونا در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند.
یک فعال رسانه ای: خبرنگاران و عکاسان رسانه ای با موقعیت‌های پرریسک، در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از بولتن نیوز؛ مریم سلیمی، مدرس دانشگاه و فعال رسانه ای با اشاره به موقعیت پرریسک خبرنگاران در برخی از حوزه های خبری می گوید: بیش از یکسال است که خبرنگاران و عکاسان رسانه ای و فعالان روابط عمومی حوزه سلامت مشغول پوشش اخبار رسانه ای در شرایط کرونایی هستند ولی هنوز در اولویت واکسیناسیون کرونا قرار نگرفته اند.

او ادامه می دهد: با توجه به اینکه در آستانه روز ارتباطات و هفته روابط عمومی قرارداریم، بهترین زمان برای توجه به تلاش‌های بی دریغ فعالان حوزه های رسانه ای و ارتباطی است که در خط مقدم جبهه پوشش خبری و رسانه ای قرار دارند. در صورت موافقت وزارت بهداشت با چنین پیشنهادی، رسانه ها قادر به معرفی خبرنگاران و عکاسان و کلیه فعالان رسانه ای شان که در موقعیت‌های پر ریسک ابتلا به کرونا قرار دارند، خواهند بود.

این فعال رسانه ای از انجمن های صنفی روزنامه نگاری درخواست می کند تا در این حوزه پیگیری و حمایت لازم را داشته باشند و می گوید: نظر به داغ شدن جو انتخاباتی و در معرض بودن فعالان رسانه ای و ارتباطی در پوشش خبری و تصویری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، ضروری به نظر می رسد که خبرنگاران و عکاسان رسانه ای و روابط عمومی فعال در صحنه های پر ریسک با خطر ابتلای بالا به ویژه فعالان حوزه های سیاسی، سلامت، قضایی و پارلمانی در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند.

سلیمی معیار این انتخاب را قرار گرفتن مستمر و مکرر در کانون‌ها و عرصه های پر ریسک می داند و می گوید: مجریان، برگزارکنندگان مناظره ها، نشست‌ ها و… به خصوص در رسانه های جریان اصلی در ایام انتخابات در این اولویت ها مدنظر قرار گیرند.

او ادامه می دهد: خبرنگارانی که در دورکاری به سر برده یا در موقعیت‌های ایمن تری قرار دارند، قاعدتا می توانند در موعدهای تعیین شده واکسیناسیون شوند.

سلیمی می گوید: شرایط و محدودیت‌های فعلی برای اختصاص واکسن و اولویت‌های تعیینی قابل درک است، قاعدتا با تدبیر وزارت بهداشت، با تامین از محل مازاد احتمالی از اولویت ها و دیگر روش های ممکن این مهم قابل تحقق است.

یک فعال رسانه ای: خبرنگاران و عکاسان رسانه ای با موقعیت‌های پرریسک، در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *