چ٫ اردیبهشت ۵ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

گفت وگوی اختصاصی و صمیمانه با حاج رسول ناصرآزاد پیشکسوت مطبوعات استان اردبیل

1 دقیقه خوانده شده
در راستای تحقق شعار سال، پایگاه خبری تحلیلی «خبرنگاران و رسانه» در نظر دارد با تولید گزارش های گفت وگو محور، تجارب پیشکسوتان رسانه های مکتوب، دیداری و شنیداری را به منظور پشتیبانی از دانش تولید شده و اندوخته های بزرگان و اهل فن که حاصل آزمون و خطاهای فراوانی بوده است، تهیه کرده و با احضاء و انعکاس موانع در این عرصه کمک حال جامعه بزرگ رسانه ای کشور باشد. برای شروع این مأموریت گفت وگویی را با حاج رسول ناصرآزاد اردبیلی از پیشکسوتان عرصه مطبوعات استان اردبیل ترتیب داده ایم که حاصل این مصاحبه کوتاه، اختصاصی و صمیمانه در پی می آید:
گفت وگوی اختصاصی و صمیمانه با حاج رسول ناصرآزاد پیشکسوت مطبوعات استان اردبیل

لطفاً به عنوان اولین سئوال از بیوگرافی خودتان برای مخاطبین این رسانه بگوئید:

رسول ناصرآزاد، متولد اردبیل به سال ۱۳۲۰، فرزند  شاعر عاشورایی متخلص به ناصر، دارای دیپلم ریاضی، کارشناسی زبان و ادبیات فارسی و کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث، دبیر دبیرستانها و مدرس قرآن دانشگاه و مراکز عالی، صاحب امتیاز و مدیرمسئول نشریه پیام اردبیل.

از چه زمانی به این حرفه علاقمند شدید؟

از دوران دبیرستان علاقمند به همکاری برای تهیه روزنامه های دیواری مدرسه و بعدها همکاری با روزنامه قبس و چند مورد ارسال مقاله به کیهان و اطلاعات.

مشوق اصلی شما در این راه چه کسی بوده است؟

مرحوم پدرم با ارسال اشعار به روزنامه ها در من ایجاد انگیزه کرد تا برای ارسال مقالات به روزنامه ها اقدام کنم و بعد از استان شدن اردبیل تشویق مسئولان برای انتشار نشریه در استان اردبیل.

آیا خانواده شما با فعالیت تان در مطبوعات موافق بودند؟ اکنون چه طور؟

خانواده به ویژه فرزندم زنده یاد مسعود ناصرآزاد زحمات نشریه را بر دوش گرفتند و با سیاستگزاری ایشان اینک توسط پسرم سجاد ناصرآزاد نشریه به مدت ۲۵ سال است که به حیات مطبوعاتی خود ادامه داده است.

از آثار مکتوب چاپ شده تان برایمان بگوئید؟

کتاب های: معلومات قرآنی، رایحه وحی، آیه ها و اشاره های داستانی، حبیبان خداوند رحمان در قرآن و ده ها مقاله منتشر شده است.

علاقمندان به مطبوعات و رسانه چگونه می توانند در این عرصه موفق شوند؟

رمز موفقیت در این عرصه عشق و علاقه و برخورداری از استعداد هنر نویسندگی است و کسب مهارت های شغلی و حس خدمت به فرهنگ جامعه است.

هم اکنون به چه کاری مشغولید؟

اکنون به تدریس در دانشگاه و تفسیر قرآن در هیأت های مذهبی و تحقیق و پژوهش مشغول هستم.

کدام یک از آثارتان به دلتان نشسته است؟

مقاله ای با عنوان «کاش این رویا حقیقتی داشت» که در قبس نیز درج شده بود.

از خاطرات تلخ و شیرین خودتان در این عرصه برایمان بگویید؟

خاطره شیرین چاپ اولین شماره نشریه بود که در من ذوق و شوق بیشتری ایجاد کرد و مطالب بعضی از شماره های نشریه که باعث رنجش خاطر بعضی از افراد می شد در من نیز خاطره تلخی ایجاد می کرد.

اگر مطلب خاصی از قلم افتاده بیان بفرمائید؟

از ویژگی های اهل قلم چند مورد را یاد آور می شوم و آن، دارا بودن تقوای قلمی، صداقت و بیان مشکلات مردم و پیگیری حل آنهاست، قلم را در خدمت به مردم قرار دادن نه در خدمت افراد خاص.

سخن پایانی:

امید است اهل قلم و فعالان عرصه مطبوعات و رسانه بیشتر با هم اتحاد و یکپارچگی داشته باشند و از تجارب و همکاری های همدیگر بهره مند شود توفیقات الهی برای همه خبرنگاران و اهالی مطبوعات را آرزو دارم.

با تشکر از وقتی که در اختیار این رسانه قرار دادید.

خبرنگار: فرناز قنبری

گفت وگوی اختصاصی و صمیمانه با حاج رسول ناصرآزاد پیشکسوت مطبوعات استان اردبیل

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *