س٫ اردیبهشت ۴ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

گزارش دیده‌بان آزادی مطبوعات یمن درباره نقض‌ آزادی رسانه‌ها در ۲۰۲۱

1 دقیقه خوانده شده
دیده‌بان آزادی مطبوعات یمن اعلام کرد، در سال ۲۰۲۱، ۸۶ مورد نقض علیه آزادی رسانه‌ها در این کشور صورت گرفته است.
گزارش دیده‌بان آزادی مطبوعات یمن درباره نقض‌ آزادی رسانه‌ها در ۲۰۲۱

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایسنا؛ دیده‌بان آزادی مطبوعات یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، بارزترین خبرنگارانی که اسامی آن ها در لیست آمده «احمد بو صالح»، «طارق مصطفی»، «احمد باراس» و «رشاء الحرازی» هستند.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، شش مورد زخمی، ۱۸ مورد بازداشت، ۹ مورد تعدی و ضرب و شتم، ۱۳ مورد تهدید و ۱۵ مورد محاکمه و بازجویی توسط نیروهای پلیس ثبت شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است، ۱۲ مورد آوارگی، پنج مورد یورش، غارت، توقف فعالیت موسسات رسانه‌ای و چهار مورد نقض بین یورش به منازل، اقدامات تحریک آمیز و اخراج خودسرانه ثبت شده است.

دیده‌بان آزادی مطبوعات یمن همچنین اعلام کرد، سال ۲۰۲۱ بدتر از سال‌های قبل برای خبرنگاران بود و از شیوه‌های وحشتناکی علیه خبرنگاران استفاده شد. از ابتدای سال ۲۰۱۵ تا پایان ۲۰۲۱ تعداد خبرنگارانی که طی هفت سال گذشته کشته شده‌اند به ۵۰ خبرنگار و کارمند در زمینه رسانه‌ها رسیده است.

از حدود هفت سال پیش یمن شاهد جنگ بین نیروهای دولت مستعفی مورد حمایت ائتلاف متجاوز عربی تحت امر عربستان و نیروهای انصارالله از سپتامبر ۲۰۱۴ است.

گفتنی است یمن کشوری است در همسایگی عربستان که از زمان‌های قدیم موقعیت خاص داشته‌است. یمن از قدیم ناحیه‌ای آباد و خرم و با نعمت بسیار و دارای جنگل‌ها در نقاط کوهستانی و در نقاط دیگر نخلستان‌ها و باغ‌ها میوه گوناگون می‌باشد. داستان سد تاریخی‌اش که بنام سد مأرب مشهور است در کتاب‌های تاریخ ذکر شده‌است. در آن دوران کشور یمن «عربستان خوشبخت» نامیده می‌شده‌است.

گزارش دیده‌بان آزادی مطبوعات یمن درباره نقض‌ آزادی رسانه‌ها در ۲۰۲۱

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *